2011. január 13., csütörtök

Henri Charriére : Pillangó


Henri Charriére : Pillangó

A szerzőt, az 1973. júliusában elhunyt Henri Charriére-t (alvilági becenéven: Pillangót) 1931-ben egy selyemfiú meggyilkolásával vádolták, és a hamis tanúk segítségével életfogytiglani kényszermunkára ítélték.
Pillangó sohasem tudott beletörődni az ítéletbe.
Tudta, hogy ki a tettes, és hosszú büntetése alatt megfogadta, sőt eszelősen ragaszkodott elképzeléséhez, hogy megszökik a fegyenctelepről, és bosszút áll az ügyészen, az esküdteken, a hamis tanúkon, azokon, akik az "enyészet útjára" küldték.
Elkezdődött tehát Pillangó fantasztikus szökés- és kalandsorozata.

A könyv ijesztő. Milyen állapotok uralkodnak a börtönökben.
Élhetetlen életek, korrupciós, gyilkosság, kitartás, barátság, nem várt segítség emberektől. Pillangót bebörtönözik, de semmilyen helyzetben sem adja fel.
Mindig újra meg újra megpróbál szökni, sehol sincs maradása.
Nekem nagyon nehezen olvasható volt, lassan haladtam vele.
De lekötött,nem szívesen hagytam volna abba.

Eszembe jutott milyen lehet vajon börtönben élni.Na nem a mai börtönökre gondolok,ahol szinte minden kényelmük megvan a raboknak,hanem Pillangó idejében.
Vajon én bírtam volna vagy az első pár nap után össze roppantam volna?

A sok szökés is hihetetlen.Másnak egy sem sikerül,főszereplőnknek több is.És egyre rosszabb és rosszabb helyekre kerül,akkor sem adja fel.Küzd az életéért.
Ezért kapta igazán a Pillangó nevet szerintem,nem a tetoválása miatt.Mert a pillangó is szabadon száll,ahogy Pillangó főhősünk is szabadon szeretne élni.


Kelly kiadó:
http://kellykiado.hu/
könyvtári
10/6

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék