2011. január 13., csütörtök

Nathaniel Hawthorne: A skarlát betű


Nathaniel Hawthorne: A skarlát betű


Hester Prynne-t hűtlenség vádjával elítélik. Tüzes vassal megbélyegzik, a házasságtörés jelét, a vörös A betűt égetik bőrébe. Hester azonban emelt fővel vállalja sorsát, és a kínzások és kiközösítés ellenére sem adja ki szerelmesének nevét.
Ám évek múlva a halottnak hitt férj visszalopózik az asszony életébe, és bosszút forralva keresi a titokzatos szeretőt…

Skarlát betű egyik szereplője sem úgy viselkedik ahogy az elvárható volna.
A gyerek nem gyerekként, a pap nem papként, a férj nem féltékeny férjként...

Szerintem a kislány a bűnt testesítette meg. Ami ugye jól esik, de nem szabad. A kislány szép, angyali, de ördögi dolgokat művel néha.
Nagyon jó korrajz. Érdekes a puritán erkölcs.
Csak más hibáit veszik észre, a sajátjukat nem.Nem tudom hogy tudtam volna-e abban a közegben élni.

Heszter vállalja a Skarlát betűt is, de mégsem árulja el hogy kivel volt .Szerelmét védi minden áron,ami dicséretes
.
A lányát kicsit túlmisztifikálták.
Szépek a hasonlatok benne, de néhol annyira részletesen ecsetel valamit, hogy elkalandozik az ember gondolta másfelé.

A szóhasználat régiessége érdekes, de ez miatt szerintem nehéz olvasmány is.
Nagyon szépen leírja a jellemeket, külsőt, így nagyon könnyen el tudom képzelni a szereplőket.
Maga a történet nagyon jó lett volna, ki lehetett volna többet is hozni belőle.
Folytonos érzelmi hullámzások kísértek a könyv olvasása közben, először utáltam és untam , a közepe felé kezdett magával ragadni , aztán a végén vegyes érzelmekkel tettem le, nem tudtam eldönteni, tetszett-e vagy sem igazán.
Nem lesz a kedvenc könyvem mindenesetre,de nem tudnám megmondani miért.Pedig mondanivalója is érdekes lett volna.

Ulpius ház:
http://www.ulpiushaz.hu/newsite/

226 oldal
könyvtári
10/6

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék