2011. február 18., péntek

Diana Gabaldon:Outlander


Diana Gabaldon:Outlander


"Lenyűgözően szórakoztató... A legmagasabb színvonalú letehetetlen könyvek közé tartozik, és az első oldalától az utolsóig izgalmas olvasmány" - Chattanooga Times
Felülmúlhatatlan történetszövés, feledhetetlen jellemrajzok, részletes történelmi háttér, Diana Gabaldon munkájában mindez megtalálható. "

Teljesen egyet is értek a fülszöveggel.

Két főszereplőnk Claire Randallt és Jamie Frasert .1945-ben Claire Randall, a volt ápolónő éppen a második nászútját tölti a férjével a háború után, amikor keresztülsétál a brit szigetek rengeteg ősi kőkörének egyikén.

Már ez az ötlet levett a lábamról.

Hirtelen "sassenach" lesz belőle Skót Felföldön 1743. évében.
Claire intrikák és veszélyek közé pottyan,különböző kalandokba keveredve , továbbá az életén kívül más is veszélyben van...A szíve.
Mert találkozik Jamie Fraserrel, egy lovagias, ifjú harcossal, akit megment sebesüléseiből .
Valami szövődik közöttük,de Claire vívódik hogy vissza térjen első férjéhez az unalomba,a régi,kocsiktól hemzsegő,meleg vizes világba,vagy válassza új párját,megmentőjét a nem éppen veszélytelen régi korba.
A két férfi különbözni sem különbözhetne egymástól.Kinézetre,belsőre és a kapcsolat is más.

Többet nem szeretnék elárulni a könyvről.

Először megijedtem a könyv méretétől.Azt gondoltam csak bele olvasok.Ken Folett:Katedrálisa után nem szerettem volna még egy ilyen nagy volumenű könyvet olvasni.
De a könyv előtt ragadtam.
Az eleje lassú,nehezen indul,de a kőkörök első látogatása után már pörögnek az események.
Szinte észre sem veszi az ember a 900 oldalt.Csak a csuklójával,mert a könyv borzalmasan nehéz,gyilkos eszközként is jó lenne.Szerintem két részre lehetett volna szedni,a súlya miatt.

A borítója szép,bár el tudtam volna képzelni mást is.

A könyvben megfelelő arányban van a misztikum,a szerelem,a vívódás,az erotika,egy kis történelem,gyógyfüvek ismertetése,vicces beszólások,poénos történések és a harc,üldözés.Azt mondom a férfiakat is lekötné a történet.
Nem nyálasan romantikus,a szex jeleneteket is hűen,de nem túlontúl erőteljesen kapjuk,pont a megfelelő arányban.

Néhol lehetett volna rövidíteni a történetet,de nem zavaró a bő beszéd.

Mindig is imádtam a történelmi regényeket,a skótokat,keltákat,normannokat.
Ez a könyv nagyon hűen tükrözi az akkori szellemiséget,az életet.

Claire néhol nagyon buta,de erőteljesen küzd az életben maradásért,szerelméért,igazáért,legyen szó bármilyen helyzetről.
Azt hittem a modern kori élete alapján ,hogy nyafka,hisztis lesz.De nem.Kellemes meglepetés volt.Viszont tud hibázni és el is ismeri.
Jamie megfelelő párja ,bár nagyon önfejű,makacs.
Van még pár eszementül eltalált karakter is.

A könyv folyamatosan pörög,főszereplőink csak pár perc pihenőt kapnak.

Van pár megrázó rész is benne.Amit nehéz szívvel fogadtam el.Aki olvasni fogja,az tudja majd miről beszélek.

Miután letettem a könyvet,rengeteg kérdés maradt bennem.Remélem választ fogok kapni rájuk.

Nem csalódtam a könyvben és végül nem bánom a rengeteg időt,amit a könyv olvasásával töltöttem.
Remélem a folytatását is megkapjuk hamarosan.
Amit sajnálok,az az hogy a könyvtáramat nem fogja gyarapítani ez a könyv(mondjuk a polcaim szerintem örülnek ennek,mert hamarosan leszakadnak a súly alatt),mert egy utazókönyv.
Ezúton meg szeretném köszönni a tulajdonosának,aki elküldte nekem és további jó olvasást kívánok az utánam lévőknek.

További részek
2. Dragonfly in Amber
(A 2. Jakobita lázadás alatt játszódik.)
3. Voyager
(Claire várandósan visszatér a saját idejébe.)
4. The Drums of Autumn
(Claire lánya Brianna 1960 -ból átmegy a múltba megkeresni az apját.)
5. The Fiery Cross
(Közeleg az 1771-es amerikai függetlenségi háború. )
6. A Breath of Snow and Ashes
(1772-es amerikai forradalom idején játszódik.)
7. An Echo in the Bone
( Kiderül kik nyerik meg a háborút és kik maradnak életben.)


Könyvmolyképző:
http://www.konyvmolykepzo.hu/
utazó könyv,kölcsön
908 oldal
10/9

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék