2011. április 14., csütörtök

Toni Morrison::Nagyonkék


Toni Morrison::Nagyonkék


Este, elalvás előtt,olyan szépen megfogalmaztam miért tetszik a könyv és miért nem.De sajnos reggelre elszállnak a szóvirágok és az ihlet is.
Lehet este kellene neki állnom a post megírásának?

Nem olvastam még semmit az írónőtől.A borítója sem fogott meg,olyan egyszerű.Viszont hallottam már róla.
Az írónő remekül ír.Tetszenek a metaforái,a mondatai,a gondolat füzérei.Annyira szépen ír,hogy még a történet sötét,komor voltát is elfelejteti velem.
Ha nem lenne ilyen nagyszerű író,bizony el sem olvastam volna a könyvet.

A történet szomorú,sötét,végig baljóslatú,az ember nyomorát,rossz életét tárja elénk.
Pecola a fekete kislány élete a legmegrázóbb,borzalmas volt olvasni,ahogy egy életvidám kislány élete megtörik örökre.
A szeretet hiánya,a túlzott szeretet,a más élet utáni vágy,a szegénység és édesapja megrázó múltja mind befolyásolja a kislány életét.
Már az elején sejteni lehet,hogy ez bizony tragédiával fog végződni.Mégis próbálunk a pozitív végre koncentrálni.
Édesapját hol sajnáltam,hol gyűlöltem azért,amit tett.Hiszen az ő élete sem volt egyszerű.
Mégis mi vette rá a tettére?Nekem nem igazolja a saját kerékbe tört élete!
Gyomorforgató,maga a téma is.
A többi szereplő életébe is bekapcsolódunk,de mégis elsiklottam felettük és Pecola történetének szála érdekelt a legjobban.

A történetről:
Két kislány virágok elültetése által szeretné megvédeni barátnőjét.
Pecola csak egy szép,kék szemű kislány szeretne lenni.
Mrs.Breedlove szebb élet utáni sóvárgása,saját élete hanyagolása árán is.
Colly az apa tragédiája,amit tovább örökít a családjában végül.
A három kurtizán rövid meséje.
A pedofil majdnem pap gyónása a világ felé.

Mindenki életébe betekintünk,a motivációit is megismerhetjük.Feloldozást kérnek tetteik után vagy előtt.És az olvasóra bízzák hogy megbocsájtja vagy sem a tetteit.

Szépen megfogalmazza a feketék életvitelét,gondolatait,mozgatórugóit.
Nekem mégis felemás érzelmeim vannak a könyvvel kapcsolatban.Talán túl sokat akart az írónő.Túl nagy témát választott,a könyv rövidségéhez.
És a borús könyvek ráadásul nem az én ízlésemnek megfelelőek.
Néhol gyorsan haladtam vele,néhol inkább letettem volna örökre a könyvet.

Csak olyannak ajánlom a könyvet,aki bírja az élet borús oldalát is.Nem éppen nyaralásra való,könnyű könyv.
Érdekes téma,borzalmas történetek,nagyon kifejezően megírva.Tragédiák sorozata,sötétség.
Ezek amik eszembe jutnak a könyvről.

Kíváncsi vagyok az írónő a boldogságot,szerelmet is ilyen kifejezően,szépen le tudja-e festeni mint a sötét oldalát az életnek?

Ami zavart,az a hirtelen szereplő és idősík változások,minden bevezetés nélkül.

A borítója színe találó,pont a hangulathoz illő.Viszont nekem kicsit semmitmondó.

Novella kiadó:
http://www.novellakiado.hu/
192 oldal
könyvtári
10/7

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék