2011. augusztus 23., kedd

Jane Johnson:A szerelem amulettje


Jane Johnson:A szerelem amulettje

Meg kell mondjam a könyv eleve plusz ponttal indított nálam,mivel szeretem az Egyiptomi,Afrikai és hasonló kultúrák történeteit.

Adva van két szál a könyvben.
Egy mai kori,modern,céltudatos nő Isabelle,a főszereplő,aki nehezen engedi magához közel az embereket.
Halott édesapjától kap egy titokzatos dobozt és levelet,ami felkelti a kíváncsiságát és a Szahara forróságába vezeti őt.
Nagy jellemfejlődésen megy keresztül és rengeteget tanul.Viszont csak a végére kedveltem meg.
Ebben a szálban legfőképpen a hegymászás és az a köré csoportosuló tudnivalók tetszettek a legjobban.
A másik szál viszont vitte a könyvet.
Mariata, egy legendás tuaregi hercegnő viszontagságos életéről szól.
Ezeknél a részeknél faltam a könyvet,a vastagsága ellenére is.
Néhol meglepődtem,az írónő tudott még új csavart vinni a témába.

És természetesen a végén a két szál össze kapcsolódik,amiben már az elején is biztos voltam.Sejteni lehetett,de ez nem zavart,pedig szokott egy történetnél.

Annyira jól ír az írónő,hogy néha éreztem a sivatag forróságát,a szereplők szenvedéseit vagy örömét.
Látszik,hogy nem összecsapott munka,hanem sok munka van benne.
Jól ötvözi a kultúrát,a régmúltat a mostani élettel,a modern korral.

Két dolgot említenék csak negatívumként.
Az egyik a tuareg írás,a jelképek bele kerülhettek volna a könyvbe,hogy legyen elképzelésünk róla.
A könyv végével sem voltam elégedett.Kicsit elsietett lett.

A borítója nem igazán nyerte el a tetszésemet ezúttal.Egy szép sivatagi kép megfelelőbb lett volna más színekkel.

Egy izgalmakkal teli romantikus könyv ötvözve egy kis afrikai kultúrával!

Senkit se tévesszen meg az 500 oldal,gyorsan haladós könyv.Két nap alatt kiolvastam,pedig nyaraltam közben.

Spoiler!!!!!!!!!!!!!!!


Amiket nem értettem vagy bosszantottak a könyvben:
-Mariata büszke nő,de a végén mégis megadja magát gyűlölt ellenségének és megszökés helyett hozzámegy.Miért?
-elveszíti gyermekét és nem keresi tovább?
-A végén egymásra talál Mariata és szerelme,de olyan hirtelen,eddig nem tudtak egymásról,aztán meg hirtelen igen?nem nagyon értettem
-és legvégül együtt a család,de a gyermekükkel nem is foglalkoznak,csak egymással,a lány is mástól tudja meg hogy ők a szülei,nekem ez olyan furcsa volt,talán ezért nem tetszett a könyv befejezése csak



A könyvet köszönöm az Athenaeum kiadónak!

Athenaeum kiadó:
http://kiadok.lira.hu/kiado/athenaeum/
saját,recenziós
504 oldal
10/8

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék