2011. szeptember 30., péntek

Alice Hoffman:Itt a Földön


Alice Hoffman:Itt a Földön

Alice Hoffman könyveit nagyon dicsérik,így mikor megláttam a könyvtárban,pakoltam is a táskámba.
Viszont vagy mellé nyúltam vagy az írónő stílusa nem jön be nekem,de nem tetszett a könyv teljesen.

A karakterek érdekesek,de nincsenek túlzottan kidolgozva.
Bosszantott sok karakter,nem igazán kedveltem meg senkit.Mintha a jellemük mindegyiküknek formálható,alakítható lenne,de az írónő elfelejtette alakítgatni.

March a női főszereplőnk . Felnőtt lévén butább és tehetetlenebb a lányához képest.
Gwen a lánya okosabb,talpraesettebb édesanyjánál,pedig az elején ő is naiv városi libának tűnik,szépen fejlődik a karaktere.
Néhol megráztam volna a kedves édesanyát,hogy foglalkozzon már a lányával is,ne a saját dolgai után keseregjen.
Hollisról az elején nem tudtam eldönteni hogy ártatlan áldozat vagy rossz karakter.Na a végére erőteljesen megutáltam.

A háttértörténet jó.A tájat annyira szépen érzékelteti az írónő,hogy azért kap egy plusz pontot.
Viszont a karakterek,a néhol idegesítő fejezetek sok levonással járnak.

A falba tudnám verni a fejem.Lehet valaki ennyire szerelmes,hogy nem mérlegel,nem lát,nem hall,nem érdekli semmi?
March annyira nem a Földön jár a könyv elején és a végén még jobban érvényes ez rá.
Én is szerelmes vagyok,de nem tudnék ennyire elvakult lenni.
A könyvről egy tipikusan ide vágó idézet jut eszembe.
"A gyűlöletet és a szeretetet csak egy hajszál választja el".

A könyv befejezésén viszont erősen elcsodálkoztam,pedig az eleje adja magát,sejteni lehet mi lesz.

A hangulata a történetnek borús,kicsit drámai,nagyon megy hozzá a havas, téli táj képe.
Ez az ami eladja a könyvet.
Pedig a témaválasztás nagyon jó.
Egy régi szerelmet fel lehet éleszteni?
A családon belüli erőszakot is érinti,ami azért egy nagy falat a témákon belül.

A borítója szép,bár van a könyvben ló,de valahogy mégsem jellemzi a könyv tartalmát.

A történetről:
Lebilincselő, a végletekig szenvedélyes, sötét tónusú szerelmi történet tárul az olvasó elé ebben a regényben. Hollis (korunk Heathcliffje) serdülő lelencként kerül a jómódú Új-Angliai Murray családhoz, ahol igazán csak a fiatal March képes meglágyítani az elvadult fiú szívét. Kamaszszerelmük azonban végül nem tud kiteljesedni és Hollis a lányt okolja ezért. Hosszú évek múltán March – már mint egy ugyancsak életrevaló kamaszlány, Gwen anyjaként –, egy haláleset okán, visszatér csodás ifjúkora színhelyére. Kiderül, hogy a férjezett nő korántsem közömbös még Hollis iránt, aki férfias természetével mindig is hipnotikus hatást gyakorolt rá és a nőkre általában. A férfi közben már szinte az egész világ iránt bosszút esküdött, és időközben felhalmozott nagy vagyonára sötét titok árnyéka vetül. A városban mindenki kerüli, mintha maga a halál angyala lenne. March és Hollis emésztő érzelmekkel teli kiújult szerelmének hatása alól a környezetükben senki sem tudja kivonni magát. A közösség tagjai az olvasóval együtt újraélhetik az érzést, hogy a dolgok nem mindig a vágyaink szerint alakulnak itt a Földön.

könyvtári
10/6
309 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék