2011. szeptember 1., csütörtök

Őrző

Őrző

Nagyon szerettem volna szeretni ezt a történetet is,mint az előzőt,amit olvastam,de sajnos nem sikerült.
Maga az ötlet jó.A könyv stílusa is közel áll hozzám.
Viszont nagyon sok tényező miatt még nem adnám ki könyv formájában.
Az író sokat dolgozott vele,látszik a történeten,de még javítania kell rajta sokat.
A megfogalmazás,a mondatok jók,de...

Elsőnek a történet negatívumait sorolnám fel.

Túl sok az ismeretlen szó,állat,ruhadarab,amit az író nem ír körül,nem magyaráz meg.Így elég nehéz elképzelni a torkaldémont vagy a marlát,hogy hogyan néz ki.

Míg a szereplők ruházatát az elején túl részletességgel olvashatjuk,addig a végére szinte teljesen el van hagyva,nem beszélve a szereplők külső tulajdonságairól vagy érzéseikről.
Nekem hiányoznak a gondolataik,érzésik,legalább a főszereplőknek!

Sok apróbb baki van a könyvben,amit érdemes lenne javítani(hirtelen évszakváltás,elírások,kor változás vagy éppenséggel az évek telnek,de a kora nem változik).

Vannak benne felesleges részek,amik a történetről elveszik a figyelmet,így hátráltatják a történet pörgését,mint érdemes lenne bele írni őket.

A könyv fejezetekre bontása is fura számomra.Máshogy kellene felbontani.

Túl sok a szereplő,néha olyan hirtelen jelennek meg és tűnnek el,hogy felocsudásra sincs idő.
Ráadásul túl sokat nem tudunk meg róluk,még a fontosabb szereplőkről sem,nemhogy a hirtelen felbukkanókról.Pár embert ki is írnék a történetből,feleslegesek.

A történet hol lelassul,hol felgyorsul,aztán ismét lelassul.Nincsenek benne felfokozott állapotok,ahol azt érzem,hogy most fog valami fontos dolog történni.Nekem ez is hiányzik.

A sok negatívum ellenére tetszik a felépített világ,tetszenek a nevek és a karakterek is jók.
A befejezése is tetszik,végre egy nem szokványos befejezés.

Ha a hibák javítása megtörtént,szerintem kiadható lenne.
Szívesen elolvasnám a javított kiadást is.

A könyv íróját nem ismerem,remélem nem bántottam meg semmivel.
Igyekeztem építő kritikát írni,amiből tanulhat,javíthatja a hibáit és a következő történetet még jobban meg tudja írni vagy pont ezt a történetet kiadható formába írja át.

10/4

A kéziratot köszönöm az írónak, és FFG-nek és Sansának

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék