2011. december 23., péntek

Fábián Janka:Virágszál


Fábián Janka:Virágszál

Magyar viszonylatban már sok jót hallottam az írónőről,így a könyv természetesen jött velem a könyvtárból.

A történet a nem is olyan régmúltba játszódik,így pláne a nekem való stílusú könyv.
Jó volt végre magyar történet,magyar nevekkel és magyar valósággal olvasni.
Azt hiszem az ilyen jellegű könyvekben igazán hiány van.
Kérnénk szépen többet belőlük.

Az írónő nagyon jól forgatja a főszereplő képzeletbeli köpönyegét.
Flóra a főszereplőnk,akit először utáltam,majd sajnáltam és megkedveltem,majd ismét utáltam és ismét sajnáltam,egy történeten belül.
Nem emlékszem hogy valaha is ennyire változatos szereplőről olvastam volna.
Nelli egy pozitív szereplő,de valamiért még sem ő viszi el a könyvet,hanem Flóra.
Több szereplőt is soron kísérhetünk,mindig az ő szemszögükön át látjuk az egészet.Viszont nem emelkedik ki egyikük sem talán csak Flóra-Nelli páros.
Azt hiszem a könyv erőssége a karakter ábrázolás.
A szereplők zseniálisak,nem csak feketék vagy fehérek.
Viszont néha borzalmas hibákba esnek,mint az esendő emberek.
Viszont túl tökéletesnek akarja az írónő ábrázolni őket ennek ellenére,ami zavaró.
Volt pár rész,ami alaposan felbosszantott.Némelyik szereplőt megszorongatnám úgy igazán vagy adnék neki egy alapos fejmosást vagy pofont.
Ez is az írónő fantasztikus írását dicséri.

A történet szép lassan csordogál,majd felgyorsul,majd ismét lassít és így tovább.
Ami néha azért hátrányára van a történetnek,megszakítja a lendületét.

Ami nem tetszett az a vége.Annyira gyors és kiszámítható volt.
Pedig az elején nagyon klisémentes,aztán szép lassan bele csúszik a klisék sorozatába.

Ennek ellenére nagyon élvezetes kis könyv.
Gyorsan lehet haladni vele.Kikapcsol,kicsit vissza visz az időben.

A borítója nagyon egyszerű kis virágot ábrázol annak amit én olvastam.
Tudom mit szimbolizál,de nekem túl egyszerű így.Lehetett volna változatosabb is.
Ez a borító sem tetszik igazán,ami a képen van.

Ezek után kíváncsi vagyok a többi könyvére is az írónőnk,hiszen az Emma könyveket az egekig magasztalták,míg ezt a könyvét lehúzták jócskán.

A leírása:
Az 1900-as évek fordulóján kezdődő fordulatos történetben két nem mindennapi nő sorsa fonódik össze elválaszthatatlanul. Az első részben egy többszörös tragédiába torkolló szerelmi háromszög lezárásaként Urbán Flóra, a gazdag budai ügyvéd lánya kénytelen megszökni otthonról, és a Monarchia egy távoli szögletében világra hozni házasságon kívül fogant gyermekét, és új életet kezdeni a kicsivel.
A második rész főszereplője Virág Nelli, az árva lány, akit egy hideg, téli napon tesznek ki egy kolostor küszöbére. A lányt az apácák nevelik fel, és később ápolónőként dolgozik, amikor váratlanul, álmai "szőke hercege" képében rátalál a szerelem. A fiú, Miklós nevelőanyja, a keserű és bosszúálló Flóra azonban intrikáival megakadályozza a fiatalok boldogságát. Ám Nelli nem adja fel, és a magára hagyott, megcsalt lánynak végül sikerül egyenesbe hoznia életét, annak ellenére, hogy Flórának továbbra is a legfőbb célja, hogy tönkretegye őt. Ám egy napon súlyos titokra derül fény az asszony múltjából, és ez mindannyiuk életét megváltoztatja...

könyvtári
Ulpius kiadó
10/7

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék