2011. december 2., péntek

Suzanne Collins:A kiválasztott


Suzanne Collins:A kiválasztott

Ezzel a sorozattal érdekes a viszonyom.Így az utolsó résznél megosztom veletek,hogyan alakult ki a könyv és köztem a vonzódás..

Mindenhol az első rész jött szembe velem,ráadásul piszokul sokan reklámozták,ajánlották.
pont az ellenkezőjét érték el nálam.Akkor azt mondtam már csak azért sem fogom elolvasni.
Végül a sors máshogy döntött,mert megkaptam a könyvet a kiadótól.
Azt kell hogy mondjam,hála az égnek!
Mert ez a sorozat nekem íródott,az egyik kedvenc könyvem lett.

Annyira vártam ezt a részt,hogy mikor meghozta a posta,sutba dobtam minden könyvet,listát és ahogy befejeztem az előző könyvet(nagy nehézségek árán,mert ezt szerettem volna kezdeni minél hamarabb) el is kezdtem az olvasást.
Mérges voltam mindenkire(kivévie az én pici Danci babámat),mindenre,ami megzavart olvasás közben..)
És persze 2 nap alatt ki is olvastam még így is hogy sok időm nem volt rá.

Jöjjön elsőnek pár negatív dolog a könyvről.
Igen,jól olvastátok negatív.Míg az első két résznél nem találtam,it azért igen.

Az első az,hogy részről részre egyre durvább dolgok kerültek bele a könyvekbe.Ez a rész már hemzseg a rengeteg rémségtől.Néhol kihagytam volna a durva részeket hogy ne viseljenek meg.
Igaz ez egyéni érzékenység,mást nem biztos hogy zavar.
Sokszor megviselt,máshogy írtam volna át,ha én lettem volna az író.

A második problémám pedig az,hogy túl rövid lett.
Még olvastam volna tovább és tovább.
Lehetett volna még pár csavar vagy a késöbbi időkről több fejezet.

És a végével sem vagyok kibékülve.
Amennyi konfliktus és lezáratlan dolog volt,lehetett volna még húzni,kicsit ütősebbé tenni a végét.Olyan hirtelen lett vége.

A szereplők továbbra is nagyon jók.
Katniss mintha sebezhetőbb lenne,nem az a kemény csaj akit megismertünk.Végre vannak érzései.
Gale volt eddig a kedvenc szereplőm,viszont ebben a részben leszerepelt előttem és helyét Peeta vette át.
Gale mintha nem nézné az embereket,csak nyerni szeretne,mindenkin átgázolva.
Peeta annak ellenére hogy sok traumán megy át még mindig emberségesebb,pedig nem kedveltem annyira mint Gale-t.

A szerelmi háromszög lezárásával teljesen elégedett vagyok.Ennél jobban aligha lehetett volna lezárni.

A többi szereplőből is kapunk pár szösszenetet,ami feldobja a történetet.

Maga a történet újra elvarázsolt,bár nem annyira mint az első rész.
Hiányzik a Viadal!
Az volt a történet magja és itt most másról szól.
Annyit tudnék még írni a könyvről,viszont akkor rettentően Spoileres lennék,amit nem szeretnék.
Tudom milyen rossz,ha valaki lelövi előre a poénokat.

A könyv borítója.Mit is írjak róla.Szép,szép,de annyira nem tetszik mint az első két részé.

Szóval csak annyit írnék,hogy ütős könyv lett!Aki nem olvasta még mindenképpen tegye!!
Én is szegényebb lettem volna egy kedvenccel,ha végül nem alakul így.

Sajnálom hogy ez a történet lezárása.Biztos vagyok benne hogy még el fogom olvasni többször is a trilógiát.Sajnálom hogy kevés ilyen jó könyv íródik.
És persze tűkön ülve várom a könyv filmes adaptációját!

A könyvet köszönöm az Agave kiadónak!

Agave kiadó:
http://www.agavekonyvek.hu/
saját,recenzió
10/9
335 olal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék