2012. február 24., péntek

Laurell K. Hamilton:Bűnös vágyak


Laurell K. Hamilton:Bűnös vágyak

Rengeteget olvastam és hallottam már az Anita Blake sorozatról és a sok kritika felkeltette a kíváncsiságom.
Így arra az elhatározásra jutottam,hogy megszerzem a sorozatot és mindegyik részt elolvasom.
Sajnos még folyamatban van,pár rész még hiányzik.

Ez a sorozat első része.
Hát nem is tudom.
Nagyon kettős érzésem van a könyvvel kapcsolatban.
Jók a karakterek,izgalmas a könyv,tele van humorral és öniróniával amit imádok.
Viszont vannak benne nagyon naturistán ábrázolt dolgok,amiket az én gyomrom nem vesz be.Most még gyorsan átsiklottam felettük,de remélem nem kapok túl sok ilyen részt.
A szex még nem túl sok benne,eddig elviselhető.
Hála az égnek nyálas románcot sem kapunk és erőltetett szerelmi szálat,ez nagy felüdülés számomra.
Viszont nem tetszik,hogy az író csak behajít a téma közepébe semmi magyarázat nélkül.
Keveset kapunk a háttérből,a kerettörténetből,ki kicsoda,mit jelent a halottkeltő,kik a ghoulok és így tovább.Nekem nagyon hiányos.Mintha nem ez lenne ez első rész és lemaradtam volna valamiről.
Gondolom részenként adagolja majd az író nekünk,de nekem így nem igazán tetszik.
Nagyon jó a könyv nyelvezete,a hasonlatok,párbeszédek,a hangulat.

Tetszettek az érdekes,kicsit új misztikus szereplők,hiszen itt van vérfarkas,vámpír,de gouhl és patkányember is.

A harcolós jelenetek egyenlőre igen rövidek és durvák,de gondolom ez csak felülmúlni tudja majd az író.Hosszabb,összetettebb és még durvább harcokkal.

Kis vékonyka könyv,gyorsan ki is olvastam,hiszen olvastatja magát.

Szépek a fejezetek címénél elhelyezett kis képecskék.

A borító is szép,megfelelően rejtelmes és pont utal a történetre,a szereplőre.

Kíváncsi leszek mennyit fejlődik az író történetről történetre és vajon Anita karaktere is változni fog?

Kapunk a könyvben egy kis önéletrajzot is az írótól,amiért jár a plusz piros pont.
Ezek szerint e könyv 1994-ben jött létre
Írja ,hogy a megfilmesítés jogairól mennek a tárgyalások.
Ami sajnos azóta is zsákutca,mert nem készültek el sajnálatomra.
Bár igencsak 18 karikás film lenne.
És én nagyon szeretem,hogy az Agave kiadó a könyv végén mindig ajánl pár másik könyvet.Szerintem nagyon jó ötlet.

történet,a helyszín:10/9
szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/9
érzelmek,romantika:10/7
a könyv hangulata:10/8
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/9
a borító :10/9
misztikum:10/8

Saját könyv
Agave kiadó:
http://www.agavebolt.com/
245 oldal
Fordította:Jellinek Gyöngyvér

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék