2012. március 5., hétfő

Richard és Rachael Heller:13. apostol


Richard és Rachael Heller:13. apostol


Egy újabb izgalmas könyv,de ez egyszer krimi.
A borítója felkeltette a figyelmem és a címe.
13. apostol?Nem csak 12 volt?
Így természetesen el kell hogy olvassam.

A könyvet a Da Vinci kódhoz tudnám hasonlítani.
Izgalmas,pörgős könyv.
Bár nekem a szereplők nem ragadták meg a fantáziám,nem kerültek közel hozzám.
Valamiért nem szimpatikusak,talán keveset tudunk meg róluk?
Nem tudom,lehet hogy ez az oka.

A történet jó,nagyon jó feltevésen alapul.Eléggé hihető is.

A nyomozós,keresős oldala kicsit gyengére sikerült, én nem éreztem a nyomozás izgalmát,nem tudtam össze rakni a kockákat.

Vannak benne durva jelenetek,szó se róla.De még elviselhetőek,kicsit talán durvább mint az emlegetett könyv/film,az előd.

Ami viszont rettentően tetszett,az Jézusról és az apostolokról szóló részek.
Nagyon jó volt az a rész!

Nem vagyok nagy hívő,bár katolikus vagyok,meg is vagyok keresztelve meg minden.
De némelyik tézisükkel nem értek egyet.
Sokat agyaltam rajta,hogy vajon ha igaz lenne ez a tekercs,amit találnak és rajta az írás,akkor mi lenne a kereszténységgel?
Vajon tényleg csak egy jól kitalált történet ez,amit létre hoztak,hogy erősebb legyen a kereszténység?
Ha kiderülne,akkor megrengetné az alapjait?Változna valami?
Vajon az igaznak hitt apostolok tényleg így cselekedtek-e?Mert akkor már nem olyan igazak,mint hittük.

Persze ezért a tudásért ölni tudnának rengetegen.Kik azért hogy eltitkolják,kik azért hogy napvilágra hozzák.
Erről is szól a könyv krimi szála.

Ami számomra laikus számára kicsit nehezen érthető volt,az a számítógépes rész.
Nehezen követtem.

A könyv vége megdöbbentett.Olyan ember állt a háttérben,akiről nem gondoltam volna.
Ráadásul az emberek úgy hullottak,mint a legyek.
Meghalt olyan is,akin meglepődtem rendesen.

A végén van egy nagyon jó kis csavar.

Amit hiányoltam az a cádik szó jelentése.Nem is hallottam róla,így utána néztem.
Cádik=csodatévő,bölcs zsidó

A könyvtől kedvet kaptam jobban bele ásni magam a Holt tengeri tekercsek rejtélyébe.:)http://www.blogger.com/img/blank.gif

A fordításról annyit,hogy jól sikerült,de eléggé férfias,lehet érezni rajta,hogy férfi fordította.

A borítója a könyvnek nagyon találó és szép lett,az csillagos 5,azaz akarom mondani 10!


A történetről:
Mi lenne, ha létezne egy olyan ősi alkotás, amely alátámasztaná az evangéliumokat… vagy alapjaiban rendítené meg a kereszténységet? És kinek kéne meghalnia ahhoz, hogy titokban maradhasson? Egy középkori kolostor romjai között egy 12. századi szerzetes naplójára bukkannak… és máris elkezdődik a gyilkosságok sora. A szóbeszéd szerint a barát írása egy Jézus korabeli tekercs – a krisztusi megnyilatkozásokat szó szerint feljegyző, mindeddig ismeretlen bizalmas alkotásának hollétére vonatkozó utalásokat rejt magában. Két ember – az amerikai kiberzsaru, Gil Pearson és Sabbie Karaim, az egykori izraeli kommandós lány és bibliafordító – együttes szakértelmére van szükség ahhoz, hogy követni tudják a dokumentum útmutatásait.
http://www.blogger.com/img/blank.gif
A könyvet köszönöm a Gabo kiadónak!

történet::10/8
helyszín:10/7
szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/7
érzelmek,romantika:10/7
a könyv hangulata:10/9
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/7
a borító :10/10
misztikum:10/8

Gabo kiadó:http://www.gabo.hu/
322 oldal
saját,recenzió
Fordította:Komló Zoltán

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék