2012. április 1., vasárnap

Egy régen várt interjú



Egy igazi csemegét hoztam nektek, kedves olvasóim.
Kedvenc írónőmmel készítettem egy rövid interjút, aki hozta a sziporkázó, kedves stílusát és a humorát.
Fogadjátok sok szeretettel!

Egy rövid ismertető Meseanyónkról: Vavyan Fable-ról, hiszen róla szól ez az interjú.
Polgári neve: Molnár Éva
(Édesanyám lánykori neve is az!:) )
Született: 1956. március 20.
Férjnél van, egy fiúgyermek édesanyja.
Eredeti foglalkozása: ápolónő (akárcsak Agatha Christie-é).
Első regénye: A Halkirálynő és a kommandó
Hivatalosan 1987. március 21-én jelent meg nyomtatásban az első Fable történet.
Ez éppen 25 éve történt, tehát jubiláltunk idén!
Horoszkópja: Kos, Skorpió aszcendenssel

Mint minden írótól, tőled is meg kell kérdeznem az unalomig ismételt kérdéseket, hátha valaki nem ismer még téged,
amit azért erősen kétlek.

- Honnan az írói álneved, a Vavyan Fable ?

A Bánfalvy Éva nevezetből képeztük, anagramma gyanánt.
Fiktív történetekhez fiktív név dukál, jeligére.

- Mikor kezdtél el írni és minek a hatására?

Tizenegy éves voltam, már minden hozzáférhetőt elolvastam (otthoni és gyermekkönyvtár), és unatkozni kezdtem.
Ez vezetett első zsengéim megírásához.
A többi regényt azért követtem el, mert épp ilyen történetek/fantasyk olvasására (is) vágytam, és ezeket senki más
nem írta meg nekem.

- Melyik kiadónál jelentek meg a legelső írásaid?

A Szépirodalmi Könyvkiadónál és az Ifjúsági Könyvkiadónál jelentek meg első regényeim.

- Kedvenc gyermekkori és felnőtt könyveid, íróid?

Gyermekkorom olvasmányai: A legyek ura, Goldingtól. A 22-es csapdája Hellertől.
Felnőttként Kosztolányi, Hrabal, Vonnegut, Chandler, Rejtő, Márai és még sokan mások.
Mindent olvasok, ami érdekel, miként eddig is, világéletemben.
Nem vagyok műfajsznob, csak a nívóhoz ragaszkodom.

- Van olyan könyv, amely formálta az életfelfogásod vagy változtatott rajtad egy kicsit?

Tömkelegnyi. De hát épp ezért írják a könyveket.
Meg persze a szórakoztatásért, ezt már az ókorban is így tudták.
"A költők vagy használni vagy szórakoztatni akarnak" - mondta Horatius.
Hozzáteszem: azt kedvelem leginkább, ha az
írónak mindkettő sikerül.

- Mi motivál írás közben?

A mesélési kedv. Ha ez rám tör, bezárkózom, és írok.
Az életből és a képzeletemből merítek.
Ők jól egymás alá játszanak.

- Ennyi szereplő, figura megalkotásakor honnan merítesz ötleteket?

Tíz dekát innen, fél kilót onnan.
Jól kifigyelem őket, vagy pedig a tollamra kéredzkednek.

- Van, aki még kiadás előtt elolvashatja a kéziratot?

A szerkesztő, természetesen. És van néhány tesztolvasóm.

- De irigylem őket. :))
Mit éreztél, amikor az első könyved a kezedben tartottad?

Hű! Huhhh! Orgazmusfélét. Azóta is, valamennyinél.
Ez kárpótlás azért, mert a regény foganása, kihordása nem épp sétalovaglás.
A megírás már inkább.

- Mi ad ihletet, ha elakadsz?http://www.blogger.com/img/blank.gif

Bármi. Ha elakadok, nem erőltetek semmit, mással foglalkozom, aztán úgyis szembejön a megoldás, megüzenődik/lediktálódik a folytatás.
Mindnyájan ezrével kapjuk naponta az inspirációt.
Némelyünk hasznát tudja venni, némelyünk meg nem ért belőle.

- Gondolkodtál már azon, hogy milyen korosztályból kerül ki az olvasói köröd legfőképpen?

Nem nagyon kell gondolkodnom ezen, az ide írott levelekből-
(Az írónő oldalán: http://www.fabyen.hu/
-nagyjából kiderül. Úgy tetszik, több generáció is érdeklődik irántam.

- Szerinted a Fable-könyvek milyen korosztálynak, és nemnek szólnak?

Nemigen töprengek ilyesmin, amikor írok, de lehet, hogy bizonyos részeknél alkalmazni fogom a tévés-karikás
megoldást. A statisztikák alapján több nő olvas, mint férfi.

- Melyik könyvedet írtad leghosszabban és melyiket legrövidebben?

A Varázscsókot hordtam legtovább, a Mesemaraton első verzióját 3 hét alatt írtam meg, az egy nagy kiszakadás volt.

- Ha választhatnál, melyik könyved világába utaznál el?
Mely szereplőként?

Most is éppen utazóban vagyok.
Ha visszavágyom egy világba, folytatást írok, ha új világra sóvárgok, új mesébe költözöm.
Mivel minden figura bőrét felhúzom, míg írok róluk, mindegyikük én vagyok arra az időre.

- Hogyan tudod ezt a rengeteg jobbnál jobb sziporkát?
Egyszerűen hihetetlen a megfogalmazásod, annyira egyedi, annyira Fable-s, annyira utánozhatatlan.

Egyszerűen jönnek, ilyen viszonyban vagyok a nyelvvel. Többen kifogásolják is a szóalkotásaimat. Emiatt nem hagyom magam feszélyezni, engem nem zavar a gazdag szókincs.

- Az életben is ilyen gyors, frappáns válaszaid vannak minden helyzetre?

Helyzettől függ.

- Jöjjön egy kis magánélet.
Úgy képzelem el, egy gyönyörű farmon laksz több kutyus és ló társaságában, rengeteg zöld növénnyel körülvéve, esetleg egy erdőhöz közel.
Közel vagyok az igazsághoz?

Közel jársz az igazsághoz, van erdő, rét, oxigén, állatok.
Ahogy szinte mindenkinek errefelé. Ezért vidék.

- Milyen hobbid van az írás mellett?

Lovagolok, utazgatok.

- Nagy állatbarát és állatvédő is vagy.
Mit gondolsz, hogyan tehetnénk számukra jobbá ezt a világot?

Irgalommal, szeretettel, tudatlanságunk mérséklésével.

- Honnan ez a nagy állatszeretet?

A szívemből.

- Ki a legnagyobb kritikusod az olvasóid mellett?

Én. Fellengzősen hangzik, de így kell lennie: az írás zártkörű cselekedet.
Most Kepes Andrást idézem: "Aki szigorúbban mér engem, mint én önmagamat, az rosszindulatú."

- Megtaláltad már a saját Belloqodat, vagy még keresed?

Találtam hasonlót.

- Önmagad és családod védelme érdekében nem vagy médiaszereplő, vagy csak nem szereted a médiafelhajtást?

Is, is. A mostani média hullócsillag-gyártásban érdekelt.
A magánéletemre, miként mindenki más, én is kényes vagyok.
"Mindenem a tiétek. A magánéletem az enyém"- mondta Hofi.

- Családod mit szólt ahhoz, hogy írni kezdtél, és ilyen nagy sikereket értél el?

Elfogadták, velem együtt.

- Mi lennél, ha nem író?

Elmebeteg.
Tudom, magas labda volt, hallom a halk mormolásokat, miszerint: most is az...

- Tudom, nem illik ilyet kérdezni, de melyik a kedvenced a könyveid közül?

Mindig a legújabb.
Most éppen a nemsokára megjelenő új könyvem, a Barbárság tengere.
Ami egy fantasy.

Egy kis ízelítő belőle:
Az Álmok Tengeréből megismert tusázó, Sandon útra kel, hogy világot lásson, és az Ylonia szabadságáért vívott küzdelemben perzselt lelke megújhodhassék.
Lepereg róla Virtuo, a szemer varázsló figyelmeztetése, miszerint jobban járna, ha inkább belső utazást tenne. Õ valóságos élményeket kíván, s meg is kapja: Qrbunn rablókirályságban köt ki, ahol hirtelen minden katona őt üldözi, és még a kéretlenül mellé szegődött útitársait is képtelen lerázni. Rátalál Skelo, a harcolást elõjelzõ csontszellem
- és egyéb mágikus dolgok is történnek...


Nagyon szépen köszönöm hogy válaszoltál a kérdéseimre.
Egy nagy álmom vált valóra. :)
Remélem, hamarosan a kezünkben tarthatjuk az új könyvedet.

Aki eddig nem olvasott még Fable-könyvet, annak teljes szívből ajánlanám!
Próbálja meg, merüljön el varázslatos fantasy könyveiben, vagy a humoros, egyedi, nyomozós könyveiben.
Bátran ajánlanám nőknek és férfiaknak is, 10 éves kortól 99-ig. :)
Sok könyve megjelent már, és biztos vagyok benne, hogy mindenki megtalálja közülük a neki valót.
Hihetetlenül egyedi írásmód, szerethető karakterek, egyedi, színes világok és poénok, irónia garmadája várható egy-egy könyvétől.

Ha rajtam múlna, felvenném a nevét a középiskolás kötelezők közé mindenképpen.

Fable anyónk, annak ellenére hogy zárkózott a média számára, rajongói elől nem zárkózik el.
Saját blogján napi rendszerességgel beszélget velük, mindenkihez van egy kedves szava.
Így érthető, hogy sokan nem csupán a könyveiért, hanem önmagáért is szeretik.
Könyvei és ő megtalálható http://www.fabyen.hu/ oldalon.

2 megjegyzés:

  1. végigolvastam:) nagyon jó interjú, tetszettek a kérdéseid!Őszintén szólva én még egyetlen könyvét sem olvastam, eddig csak a könyvborítójának az illusztrátorát figyelgettem az évek során, de most kedvet kaptam hozzá, hogy ne csak kívül nézegessem:D

    VálaszTörlés
  2. Ajánlom mindenképpen, hogy legalább két könyvét olvasd el!
    Aztán úgy is annyira megszereted, hogy az összeset el akarod majd olvasni!:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék