2012. április 8., vasárnap

Richelle Mead:A szukkubusz dala


Richelle Mead:A szukkubusz dala

Mead könyveit vagy nagyon szeretni vagy nagyon utálni lehet.
Fantasyiket ír, némi szexel, néhol pedig tömény szexel ízesítve.

Már vártam nagyon, hogy megérkezzen a saját példányom.
Vártam, hogy valami újjal, valami mással rukkoljon elő, fantasy terén az író.

Egy most induló sorozata, ami szerintem jól sikerült.
A stílusa változatlan,viszont egy új lénnyel ismerkedhetünk meg, ebben a történetben.
A Szukkubusszal. Van aki nem hallott róla?
Nos, én meglepődtem , mikor olvastam róla.
Eddig elkerülte a figyelmem ez a lény. Rengeteg lehetőséget tartogat magába, amit az írónő ki is használt.

A szukkubusz egy démoni lény, női testben, aki a férfiakra a romlást hozza el, bájaival elcsábítja őket, az energiájukkal táplálkozik.

Jelen esetben Georgina, a főszereplőnk, egy érző szukkubusz, aki nem igazán szereti a munkáját, hiszen ő nem gonosz.
Egy rossz alku miatt lett az, ami, de csupán nemes szándékkal.
Ki is derül a történet sodrásában, hogy miért választotta ezt az állapotot, a sok előnyével és bizony hátrányával is.
Rengeteg előnye van aszukkubusz létnek, hiszen olyan alakot ölt, amit szeretne, nem hízik, nem öregszik.
Viszont lelkileg megviseli őt.

E lény mellé kaptunk még pár halhatatlant( a megszokott vámpír vonulaton kívül van itt démon, angyal, nephilim is) . Némelyikük feltűnésénél elsőnek jót vidultam, de aztán túltettem magam rajta (kisördög).
Mindegyiküket kicsit megismerjük, megszeretjük, de érezhetően csak mellék szereplők, bár ki tudja. A következő részben talán megismerhetjük őket, mert nagyon szórakoztatóak, érdekesek.
Egyszóval a karakterek prímák.
Kedvencem Carter volt, az angyal, aki rácáfol angyali mivoltára, hiszen laza, szurkálódó.
De Georginát is szerettem nagyon, mert érző lény, szókimondó és gondolkodik is, néhol kicsit lázad, néhol naiv.

A történet izgalmas, sodró, lendületes. Bár néhol egy kis tájleírást vagy hasonlót én hiányoltam.

A romantikus szál nem túl érzelmes, nem csöpögős, aminek kifejezetten örültem.
Ráadásul egy sereg érzelmet is kapunk a szerelem, romantika mellett.

Van benne szexjelenet, ami túlfűtött, de még az elviselhetőség határain belül, nem pörgött túl az írónő.

Humor és irónia van benne bőven, jókat kuncogtam olvasás közben.
Nagyban feldobja a történetet.

Annak ellenére, hogy felnőtt könyv, még tanulsága is van.
Nem mindig minden fekete vagy fehér. A jó és a rossz között néha elmosódik a határvonal.

Hogy kis negatívot is említsek, a gyilkos utáni hajszában bizony én hamarabb rájöttem, ki a tettes, mint az eszes és szuper halhatatlanok.


Engem az írónő megvett!
A befejezés pedig borzalmasan idegesítő, mert most meddig kell várnom a következő részre , hogy mi az a inkubusz?
Sejtésem szerint Georgina férfi megfelelője, de majd kiderül.
Addig is ülhetek tűkön.

A borítója tetszik. Érdekes, nem a megszokott! Olyan képregényes.

történet::10/9
helyszín:10/9
szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/9
érzelmek,romantika:10/8
a könyv hangulata:10/8
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/8
a borító :10/8
misztikum:10/8
humor:10/8

saját, recenzió
340 oldal
Agave kiadó:http://www.agavekonyvek.hu/
Fordító:Török Krisztina

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék