2012. július 25., szerda

Ally Condie: Crossed -Összefonódva


Már nagyon vártam ezt a könyvet!
A első rész megfogott a borítójával ,majd a könyv maga is.
Féltem, hogy a második rész csalódás lesz.
De nem így lett, hála az égnek.

Nem is tudom hol kezdjem.

Míg az első könyv inkább a aTársadalom megimeréséről szól, kevés érzelemmel, itt pont fordítva.
Elkerüljük a Társadalmat és rengeteg érzelem van benne.
Nem csak romantikával és szerelemmel van tele, hanem ezer apró kis érzelemmel
Fájdalommal, elengedéssel, szenvedéssel, a család hiányával.
Itt ismerhetjük meg igazán a Társadalom hibáit.
Hiszen nem lehet irányítani semmit sem gond, hiba nélkül.

Ky és Cassia elkerülnek egmástól messzire, de szerelmük marad a régi.
Mindent megtesznek azért, hogy újra együtt legyenek, de ez elég vajon?
Sok nehézség ellenére egymásra találnak testben, de lélekben nem igazán.
Mintha a történet alatt változnának a céljaik és ez elválasztaná őket.
De ez már igazi szerelemnek néz ki, nem a mű romantika, a csöpögős, hanem a való életbeli igazi szerelemre hasonlít végre.

Kíváncsi leszek a harmadik részre.
Már abban sem vagyok biztos, hogy tényleg egymásnak teremtette-e őket a sors és egymás mellett maradnak-e.
Ha találgatnom kellene, akkor arra szavaznék, hogy a harmadik rész Xander könyve lesz és végül a nagy szerelmi háromszög végét nem Cassia fogja eldönteni, hanem az élet rendezi majd el.

Hiányoltam az első részbeli verseket. Itt is kapunk párat, de valahogy hiányérzetem támadt.

 Spoiler!!!


Ami még nem tetszett nekem, hogy olyan gyorsan és gondok nélkül egymásra találnak, majd újra elválasztja őket az élet és ezt hagyják szó nélkül.
Ráadásul Cassia ismét a Társadalomba találja magát és nem zavarja, hiszen onnan szökött meg.
Az Ellenállás is nagyon homályos még, azt hiszem ezt a következő könyv fogja korrigálni majd nekünk.
A kémcsövek talánya is zavart. És vajon a Farmerekkel találkozunk-e majd még és Elivel?

 Spoiler vége!!!

Jók voltak az új szereplők.Tetszett, hogy kiszámíthatatlanok.
 Indie:már a kezdet kezdetén nem volt szimpi nekem, ahogy Vick sem.
Eli viszont kisfiússágával nem tűnt valami életre valónak.És mégis elérte a célját végül. Nem gondoltam volna.
Kyról végre többet megtudunk, de még mindig alig ismerjük.
Szerintem itt még nagyot fogunk nézni.
Cassia karaktere megsínylette a szemszögváltozást, róla kevesebbet tudhatunk most meg.
Már nem ő a főszereplőnk egyedül.

Néhol alaposan meglepett az író.
Ami a második rész előnyére válik.

Tetszett, hogy váltott szemszögből olvashattuk a történett, nem csak Cassia elmeséléséből.
Viszont néhol nagyon figyelnem kellett, annak ellenér hogy világosan ki van írva, ki meséli a történetet.
El is olvastam, de átsiklottam felette úgy tűnik.
A táj leírása, a könyv nyelvezete megint magával ragadó .

A borítója a könyvnek ismét nagyon szépre sikerült!
Köszönöm a Ciceró kiadónak!

történet::10/8
helyszín:10/9
szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/8
érzelmek,romantika:10/8
a könyv hangulata:10/8
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/9
a borító :10/10
misztikum:10/8

saját, recenziós
336 oldal
Ciceró kiadó :http://www.cicerokonyvstudio.hu
Fordította: Balogh Anna

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék