2012. augusztus 5., vasárnap

Sarah Addison Allen: A csodálatos Waverley-kert


Rég éreztem azt, hogy megtaláltam az év kedvenc könyvét, de most azt hiszem igen.
Nem gondolom hogy le tudná kőrözni most egy másik könyv.

Imádtam a borítóját, mert mese szép.
De csak nézegettem, megvenni hol nem tudtam, hol nem mertem.
Így sokáig csak álmodoztam és úgy gondoltam annyira úgy sem tetszene, nagy csalódás lenne.
Majd sikerült a molyon olcsóbban hozzá juznom, egy bonyolult cserét követően.
De hogy én mennyire örülök neki!

Egy csodaszép mese, tele illatokkal, képekkel, színekkel, érzésekkel!
Egy  almafa, amelyről ha valaki megeszik egy almát, állítólag meglátja élete legnagyobb élményét....
Egy nő,  aki nem csak süt és főz, hanem az ételekkel hangulatokat tud közveítteni.
Egy nő, aki álmaid frizuráját csinálja meg neked.
Egy kislány, aki biztonságra vágyik és a saját helyét keresi, mikor minden másét ösztönösen tudja.
Két férfi aki elvarázsolódik...


A szereplők nem átlagos nők.
Különös kis figurák, különös szokásokkal.
De imádnivalóak, éreznek és vannak hibáik, nem tökéletesek.

A mágia és a misztikum mindent áthat.
A sok kerti virágtól, gyümölcstől él a történet, színes és illatos a könyv.
Amit olvasás közben éreztem is.
Tipikus nyári olvasmány, amit a kertben jó elfogyasztani.
Vagy ha már nagyon unod a telet és egy kis meleget akarsz belopni a szívedbe.

Ne várjunk nagy történtet, nagy romantikát vagy izgalmat.
Nem a történetre van kihegyezve a könyv, hanem a hangulatra.

A könyv meleg humora, pajkossága külön pluszt ad hozzá a könyvhöz.

Kedvencem Evanelle lett a különös képességével.
Sajnáltam hogy nem ő a főszereplő.
Bár Claire és sebezhető húga Sydney is érdekes karakterek.
Bayt szerintem még látni fogjuk hamarosan. 
A végére persze minden a rendes kerékvágásba kerül.Mindenki megtalálja a neki megfelelő párt, amit egy kicsit túlzásnak tartok, már már a csöpörgősség határait súrolja.

Amit kifogásolnék még, hogy olyan mintha elmaradt volna a nagy csattanó.
Mintha félbe vágták volna a legjobb résznél a könyvet és lemaradt volna a vége.
Elvileg hamarosan új könyve jelenik meg az írónőnek, remélem ennek a folytatása lesz.
Annyira gyorsan vége lett.
Fél nap elég lett volna a kiolvasásához, ha nem nyaraltunk volna.

A nyelvezetét és hasonlatait nagyon szerettem.

A világ, amibe bele csöppenünk varázslatos.
Én is szeretnék egy ilyen kertet.
Sajnos az én paradicsomjaim csak pirosak.
Az én ibolyám nem varázsol el senkit.
Az almámról nem is szólva.

Ilyen olvasmányok után felbuzdulva rohanok a kertembe, de csak a sok munkát és kapálnivalót látom, amit annyira nem kedvelek.
De olvasni róla olyan jó, na meg enni is.:)

Egy kis érdekesség, amit Nita oldalán találtam:
a könyvből pá recept, igaz angolul csak, de megéri a fordítást szerintm.
http://www.sarahaddisonallen.com/gs_recipes.html?keepThis=true&TB_iframe=true&height=480&width=700
 
történet::10/9
helyszín:10/9
szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/9
érzelmek,romantika:10/9
a könyv hangulata:10/10
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/8
a borító :10/10
misztikum:10/10

Könyvmolyképző
304 oldal
saját
Fordította:Szakál Gertrúd


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék