2012. augusztus 13., hétfő

Zima Szabolcs:A Makedón összeesküvés



Az író keresett meg, ami rögtön szimpatikussá tette számomra a könyvet, bár  a fülszöveg alapján egy kicsit megijedtem( klónok, könyvtár, politikai játszma ...,így együtt elég ijesztően hatottak) .
De nem volt mitől tartanom.
Már a borító levett a lábamról, mikor megérkezett a könyv.
Igényes, szép munka, szépen kidolgozott, figyelemfelkeltő( pedig az Ulpius kiadó gyakran elrontja a borítót) .

Aztán ahogy a könyvet elkezdtem a nyaralásból haza felé az úton, majdnem el is olvastam.
Röviden úgy jellemezném a történetet, hogy Dan Brown :Da Vinci kód-ja izgalmát, nyomozásának érdekes versikéit, gyorsaságát ötvözzük Rejtő Jenő vagy Vavyan Fable humorával, nagyszerű szóhasználataival, érdekes karaktereivel.
Na de azért ennyire röviden nem ússzátok meg a beszámolómat a könyvről.

A szereplők izgalmasak, viccesek, kedvelhetőek, bár kiszámíthatóak, ami nem baj.
Imádtam Bertie és Pat ,Sherlock Holms-os figuráját.Elbűvöltek,szurkoltam nekik.
Esetlenségük, egymás elleni szócsatáik sokszor megnevettettek.
Hölgyekről keveset tudhatunk meg ők végig homályba burkolóznak, így érezhető kik a főszereplők.
Nem veszi le senki róluk a reflektorfényt.
Számos szereplőt kapunk a történet mellé, kit jobban, kit kevésbé ismerünk meg.

A politikai szál nem volt túlragozva, aminek teljes szívből tudtam örülni!
Nem az a fő csapás a könyvön keresztül. Kapunk egy kis morzsát itt és ott.Pont a megfelelő arányban.

Romantika nem volt túl sok benne, de szerintem nem is igazán hiányzott. Így férfi és női olvasóit is megvette az író.

Szerettem a könyv krimi szálát is, bár néha kapkodtam a fejem ki hova tartozik vagy kivel van.
A CIA kicsit gyengére sikerült, ennél azért több profizmusra számítottam tőlük.

Némi misztikum és fantasy is bele fért a történetbe, ami csöppet sem ártott neki meglepően.
Kicsit még lehetett volna tenne bele.(klónozás)

Adva van egy jó kis keret, amihez illeszkedik egy kis művészettörténetet, ami nem fullad unalomba és értjük is a dolgokat.
Ez hatalmas teljesítmény!
Bevallom sok hasonló jellegű könyvet olvastam már, de sokszor elvesztem a versikékbe, utalásokba, mert éppen azt nem ismertem  vagy nem olvastam/hallottam róla .Az író pedig azt gondolta értem miről van szó.
Ez a könyv annyiban jobb, hogy segít, érthetően elmagyarázza vagy megismerteti velünk azt amiről szó van.
A versikék olvasása közben nekem is be- beugrottak dolgok, próbáltam tippelni, segíteni a nagyszerű nyomozó párosunknak.
De persze ők okosabbak voltak nálam. :)
Közben múzeumról múzeumra, híresebbnél híresebb képek elött állva fejtjük meg a rejtvényeket.
Azt kell mondjam, sokat tanultam belőle.
Észrevétlenül bejárjuk Európa nagyobb nevezetességeit, helyi jellegű épületeit, így ajánlanám azoknak is a könyvet, akik szeretnek utazni.
Érződik a könyvön, hogy az író sok munkát fektetett bele a hitelességbe és a pontosságba.

.A könyvvel hihetetlenül gyorsan haladtam, amit be kell valljam sajnáltam. Olyan gyorsan vége lett.

A történet befejezésében nem számítottam erre a végkifejletre, meglepett, de a szó jó értelmében.
Tökéletes lezárás volt, bár úgy tudom hamarosan érkezik a folytatás.
Azt hiszem, írónk nem fogja tudni elég gyorsan megírni nekem, hiszen már holnap neki állnék...!

Az író honlapja: http://makedonregeny.blogspot.hu/
és két interjú vele:  http://zama.hu/index.php/beszelgetesek/194-interju-zima-szabolccsal-.html
 http://www.kultography.hu/2012/08/03/zima-szabolcs-az-oktato-ponyvairodalome-lehet-a-jovo/




történet::10/9
helyszín:10/9
szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/9
érzelmek,romantika:10/7
a könyv hangulata:10/9
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/8
a borító :10/10
misztikum:10/7



Saját, recenzió
300 oldal
Ulpius kiadó :http://www.ulpiushaz.hu/

Sajnos a borítót ki illusztrálta nincs a könyvön rajta, pedig szívesen kiírnám a nevét, mert megérdemelné!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék