2012. november 26., hétfő

Laurell K. Hamilton: Elnyel a sötétség


Mit is kapunk a könyvtől?
Egy varázslatos borítót és egy mesés, varázslatos történetet, ami sokszínű.

Imádom a világot, amiben játszódik.
Annyira eredetiek a szereplők, a lények, a tudásuk .
Szépek a leírások,  a metafórák és maga az egész nyelvezete.

Van benne szex, de már nem elsődleges. Nem ez a fő motívum, így ami benne van, az még elviselhető és ízléses. A határán egyensúlyoz, de bele fér még.
Nem nyomja el magát a történetet, arra koncentrálunk.

Lendületes könyv, folyamatos pörgésben tartja olvasóját.
Folyton történik valami. Nem pihenhetünk csak egy csók erejéig.
Bár van benne egy olyan rész, ahol meglepődtem, mert a harc közepén eltűnnek és elvannak...( csak így spoiler mentesen írom).
Az ott hihetetlen volt és a falat kapartam volna.

Főszereplőnk javulgat, ésszerűen kezd el gondolkozni, de még mindig a szívével lát nem az eszével.
Néhol mégis fel tudtam volna pofozni.

Ami idegesített, az az ismétlés.
Több olyan dolog, leírás is volt benne, amit megkapunk majdnem fejezetenként.

Aztán elvesztem sokszor a politikai manőverezésekben .
Ki kivel van és hogy is?
Élveztem, szerettem, de sokszor egyes népcsoportok útvesztőjében, tudásukban, életfelfogásunkban elvesztem.

Ez nem az utolsó rész, de nem értem, hogy mit lehet még tovább írni ezen?
Sejtéseim vannak csak...
De szerintem remek befejező kötet lett volna.
Csak ezért a kijelentésemért meg ne lincseljenek ! :)

A hangulata magával ragadó.

Leírtam róla sok szépet és jót.
és hogy miért nem kap több pontot a pontozásnál?
Valahogy nem igazán tetszett.
Pedig az én műfajom.
Most nem tudtam benne elmerülni és elveszni.
Nem hiszem hogy a könyv hibája lenne, hiszen sok szép értékelést kapott.
Talán besokalltam a hasonló stílusú könyvekből vagy az előző olvasott könyvek után ez nem volt olyan magas szinten.
Nem tudom.

A könyvet köszönöm az agave kiadónak!

történet:10/6
helyszín:10/9
szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/7
érzelmek, romantika:10/7
a könyv hangulata:10/7
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/7
humor: 10/6
a borító :10/9
fülszöveg:10/8
misztikum: 10/ 8


Agave kiadó : http://www.agavekonyvek.hu/
saját, recenziós
352 oldal






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék