2012. december 29., szombat

Colette: Chéri


 A borítója ígéretes volt, így meg is rendeltem egy nagy Alexandrás akcióban.

Sajnálom, hogy egy ilyen könyvvel fejezem be az évi értékeléseket.

Hatalmas csalódás volt.
És ebből film is készül?
El  tudom képzelni, hogy miről szólhat ráadásul még ennél is unalmasabb lehet.

A könyvet átlengte a mélabús öregség szele. a féltékenység és a fura emberi kapcsolatok illata.
Talán ez ért a legtöbbet az egész könyvben. Ez a hangulat.

A karaktereket nem szerettem és a képmutatásuk dühítő volt, mint ahogy maga a könyv is unalmas.
Pedig az író nyelvezete, leírásai élvezhetőek lettek volna egy izgalmas történet során.
De itt nem volt semmi történés.
Talán az író a karakterekre akart  koncentrálni teljesen?
Elképzelhető.
De akkor legalább az egyiküket úgy kellett volna bemutatnia, hogy szerethető legyen.
Chéri egy önző, buta férfi, aki erőszakos.
Léa pedig egy kivénhedt kurtizán, aki nem képes elfogadni, hogy eljárt felette a világ.
Vajon igazi szerelem volt közöttük vagy csak a megszokás?
Szerintem inkább az utóbbi.
Chérinek jó volt egy idősebb nővel lenni, mert tanult tőle, kihasználhatta a hírnevét és anyagilag.
Léa pedig függött a fiútól, tudta, hogyha ő nem lesz, észre veszi az évek súlyát.

Ami pedig a nők egymás közötti rivalizálását a" gyűlölöm, és mégis kell " valamiért " barátságot" illeti, szerintem gyomorforgató volt.
De már akkor, abban a korban is ilyen képmutatóak, egymást a háta mögött kibeszélők voltak az emberek.
Ez talán most még rosszabb a mai világban.

Ennél többet nem tudok összehozni a könyvről, mert nincs benne.
Gyorsan olvasható, de semmi maradandót nem adott nekem.

Nyitott könyvműhely
214 oldal
saját
Fordította: Kállay Miklós, Tótfalusi Ágnes

történet:10/5
 helyszín:10/6
szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/6
érzelmek, romantika:10/6
a könyv hangulata:10/7
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/7
 humor: 10/6
a borító :10/8
fülszöveg:10/7

2 megjegyzés:

  1. Szia! De jó, hogy írtál a könyvről, már régóta meg szerettem volna venni. A belőle készült filmet már láttam. Valami miatt úgy éreztem a film nem tudja visszaadni, amit a történet mondani akar. Ezért is szerettem volna elolvasni, hátha benne van, ami a filmbe nincs. De ezek szerint a könyvben sincs meg a varázserő. Sajnálom, mert az ötlet jó, talán a szereplők túlontúl elvontak. Mindegy, ha alkalmam adódik elolvasom, de meg nem vásárolom. További jó olvasást!

    VálaszTörlés
  2. Pénzt, azaz teljes összeget nem érdemes áldozni rá szerintem.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék