2012. december 23., vasárnap

Michelle Paver: Farkastestvér


Főként ifjúságnak íródott történet, de engem megfogott.
Egy régi korban játszódik, amikor még fontos volt a természet, a növények és az állatok.
Amikor még babonásak voltak az emberek és hittek.
Amikor még nem voltak modern kütyük.

A könyv hangulatát átéreztem és élveztem.
Nem ijesztett meg a természet.
Lelassult körülöttem minden.
Nem volt fontos a telefon csörgése vagy a tv.
Legszívesebben elzárkóztam volna a külvilágtól, így még jobban átélve a történetet.

Annyira szívesen éltem volna abba a korba, bár nem tudom, hogy a tudásom elég lett volna-e az életben maradáshoz.
Nagy valószínűség szerint nem.
De ez a könyv amolyan túlélő kalauzként, ha velem lett volna, akkor lett volna esélyem.

Sokat tanultam a könyvből.
Mind túlélési praktikákat a vadonba, mint a barátságról.
A sok apró utalást  az erdőre, magát az erdőt és lakóit nagyon megszerettem és a végén nehezen engedtem el.

Az ember és farkas barátsága annyira arany volt.
A főszereplőket is megkedveltem nagyon. 

Érző fiatal, aki hibázik néha, de szerencséjének köszönhetően mindig valahogy kilábal a bajból.
na meg egy nem várt segítséggel, aki jókor érkezik váratlanul.
Ám mégis a kisfarkas lett a kedvencem érthetően.:) 


Akik olvasták és írtak róla, azok a  misztikumot hozták ki negatívként, mert nehezen tudtak vele azonosulni.
Engem nem zavart, sőt érdekelt a dolog.
Néhol fura volt, de elfogadtam olyannak, ahogy meg volt írva.
Csak ne lett volna ilyen hamar vége.:(

Tényleg nincs folytatása a könyvnek?

Szerintem ennek  a könyvnek ott lenne a helye minden olvasó fiatal kezébe, mert a mondanivalójára érdemes oda figyelni! 
Csak a vége számomra olyan szomorú volt.

A borítója illek a történethez az egyszerűségével.


történet:10/8
helyszín:10/9
szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/8
érzelmek, romantika:10/6
a könyv hangulata:10/9
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/8
humor: 10/8
a borító :10/8
fülszöveg:10/8
misztikum: 10/8

Cephalion Művészeti Kiadó
saját könyv
244 oldal
Fordította: Nemes Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék