2013. január 30., szerda

Ann Aguirre: Menedék – Enclave



Végre lehullott rólam az átok.
Azt hittem idén nem is fogok már olyan igazi, nagyon jó könyvet olvasni.
És mégis sikerült.
Pont egy olyan könyvben találtam meg, amiről nem is gondoltam volna.

Kaptam egy gyönyörűséges fényes borítót, némi dombornyomással.

A fülszöveg jó, de ez alapján nagyon el lehet rontani ezt a stílust is, így nem reménykedtem semmi jóban.
Hogy én mekkorát néztem mikor vége lett a könyvnek.

A könyv az elejétől fogva egy nagyon érdekes világba kalauzol el minket.
Apránként tudhatunk meg fontos információkat a létrehozott világról.
Talán a végén még több kérdésem lett, mint az elején, de most a jó értelemben.
Nem úgy volt hiányos, hogy értelmetlen vagy túl sok teret ad a képzeletnek. Hanem én tovább gondoltam a történetet és azon gondolkoztam, hogy hogy jöhetett létre ez a kulimász, amiben most élnek.

A könyv beszippantott és végig izgultam, rettegtem az egész könyvet.
Képzelj el egy Resident Evilt vagy  The Walking Dead könyvet, de tini szereplőkkel és egy kicsit megcsavart világgal.
Izgalmas, körmöt tövig rágós, letehetetlen, komor és sötét jövőt lefestő.

A szereplőket szerettem, persze nem a Korcsokat.
Jól megalkották őket. Fejlődőképesek és igazi emberek. Hibáznak és szenvednek, éreznek és lázadnak.
Van, akit kedveltem, van akit megértettem csak.
Pikk főszereplőnőnk egy merész, vagány csajszi, aki akaratán kivűl végül fellázad az az élet ellen, amire úgy vágyott.
Tetszett a humora és életrevalósága és hogy fejlődött a karaktere, bemerte ismerni hibáit és gyengeségeit
Fakó egy igazi túlélő, aki kemény és hideg. Próbáltam megszeretni, de nagyon lázadt ellene. Azért a végére csak megszerettem a kis cselest.

És hogy kik a Korcsok?
A Korcsok az ellenség, akik olyan élőhalottak és uram atyám,  kiderül róluk, hogy tudnak szervezkedni és gondolkozni is.
Így még izgisebbre sikerültek. Láttam a fejemben őket.
Még jó hogy nem filmben néztem meg, hanem olvastam.
Mert éjszaka nem biztos, hogy aludtam volna, ha szembe nézek egy ilyen lénnyel.

Sajnos ez a világvége jövő mindenkiből kihozza szerintem a legrosszabbat.
Annyira hihető ez a történet, én simán el tudom képzelni a világot így 150 év múlva mondjuk.
És persze ki hozza az emberekre a legnagyobb pusztulást?
Naná hogy nem a Korcsok vagy éhínség, esetleg valami vírus.
Hanem maguk az emberek.
A Farkasok bandája testesíti meg mindazt a népcsoportot, amikké válunk majd egy ilyen helyzetben.

Térjünk vissza a szereplőkhöz.
Van egy kis szerelmi szál is.
De bizonytalan és nem túl erős.
Szerintem nem fektetett túl nagy súlyt rá az író, ami jól is van így.
Elvileg háromszög illetve négyszögnek van beállítva sok ember szerint akik olvasták már.
Én nem érzem így.
Ezek gyerekek, akiknek meg van tiltva a kötődés, az érintés, az érzelmek és a szerelem is.
Nem tudják besorolni az egymás iránt érzett érzéseiket a szerelembe vagy simán a szeretetbe.
Én úgy gondolom, tévesen sok olvasó félreértelmezi.

Ami fura volt és nehezen emésztettem meg azok a nevek voltak. Az elején inkább viccesek voltak.

Tetszett a végén  a plusz melléklet, amit csatoltak a konzervekről és hasonlókról.
Szerintem sok jó ötletet ad a könyv ahhoz, ha ténylegesen beköszönt a világvége.
Na, volt amikor nagyon nem értettem hogy miért csinálnak ekkora hülyeséget, mikor felesleges.
De nem lehet minden 100%-os egy könyvben azért.

És a jó hír, lesz folytatása is a könyvnek!
Én biztos vevő vagyok ár, az már biztos.

Köszönöm a könyvet a Fumax kiadónak!

1. a történet 5/5
2. a létrehozott világ 5/5
3.  helyszín 5/5
4. szereplők,karakterek megformázása,hitelességük 5/4
5. kedvenc szereplő: Pikk
6. akit a legjobban utáltam:  Kósza
7. érzelmek, érzések,romantika 5/4.5
8.  erotika -
9. dráma, drámaiság 5/4
10. a könyv hangulata 5 /4
11. legjobb jelenet: Pikk névadó ceremóniája és a harcok a Korcsok ellen
12. legrosszabb jelenet: Pikk és Kósza majdnem összegabalyodása
13. a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete 5/4
14. misztikum -
15.  humor 5/4
16.  kedvenc idézet -
17. kiknek ajánlom,melyik korosztály és nem könyve: inkább női könyv az eddigi visszajelzések alapján a sok érzelem miatt, és 16 felettieknek
18.  fülszöveg 5/4
19. a borító 5/5
20. összességében 5/5

Fumax kiadó: http://www.fumax.hu/
 saját, recenzió
274 oldal
Fordította: Benes Attila

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék