2013. január 17., csütörtök

Jean Rhys : Széles Sargasso-tenger


Úgy fogtam bele, hogy A Széles Sargasso-tenger hősnője: a Jane Eyre egy mellékalakja – Antoinette (Bertha) Cosway-Mason, Edward Rochester őrült felesége.
Mivel a Jane Eyre-t nagyon szeretem, így kihagyhatatlan volt.
Na meg a gyönyörűséges borítója is.
De hogy hol vettem ne kérdezzétek, csak annyira emlékszem, hogy nagyon olcsón valahol és sokáig állt a polcomon érintetlenül.
Na, most bele is vágtam és három óra alatt elolvastam.
Nem egy vontatott, lassú, vaskos regény az biztos.

Sajnos annyira azért nem bűvölt el, mint a reklámban szereplő könyvrokona.
A stílus kicsit más volt.

 A történet nem valami erős és izgalmas.
Nem rágtam tövig a körmöm az izgalomtól.
Nem szerettem meg egyik szereplőt sem túlságosan.
Egyszerűen nem kerültek közel hozzám, csak olvastam róluk.
De a  szereplőkkel és a különös tájjal, a leírásokkal viszont eladta nekem az író.
Ugye ezt nem értitek? Most szeretem vagy nem a szereplőket?

Nem kerültek közel hozzám a szereplők, de viszont éltek és érdekesek voltak.
Nem tudtam melyik a jó oldal és melyik a rossz.
Annyira nem határolódtak el egymástól. Ezért nem olyan sablonosak és így már érdekes volt olvasni róluk.

A könyv hangulata végig szomorú és nyomasztó.
Már az elején sejtjük mi lesz a vég.

A tájleírások buják és izgalmasak.

Néhol elvesztem és lemaradtam a történetben. Egyszerűen nem voltam képben.
Váltott egyet az író és megint helyre billentem.

Hogy milyen kategóriába sorolnám be?
Szerintem igazán egyikbe sem tartozik.
Mert nem teljesen dráma és romantikusnak sem mondanám teljesen.
Egy kis misztikum is van benne, de annyi nem hogy fantasy műfajba soroljam.
Szépirodalomnak meg nem túl választékos. vagy mégis?
Feladta a leckét.

Nem tudom, mit gondoljak a könyvről.
Szerettem vagy sem.
Tanácstalan vagyok teljesen.



Európa kiadó, Ulpius
saját
Fordította: Tandori Dezső

történet:10/7
helyszín:10/9
szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/7
érzelmek, romantika:10/7
a könyv hangulata:10/8
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/9
a borító :10/9
 fülszöveg:10/8

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék