2013. január 22., kedd

Lesley Pearse : Titkok


Időtlen idők óta csücsül a polcomon a maga elrettentő 730 oldalával.
Mindig halogattam és halogattam.

Nem volt rossz könyv.
Olyan Danielle Steel-es a maga módján. egy kicsivel talán több.
Egy kedves kis romantikus történet, néhol egy kis háborúval fűszerezve.
Régen nagyon szerettem volna. Azt hiszem. De most már ez kevés volt nekem.

Azt kell, hogy mondjam nehezen birkóztam meg vele. Pedig gyorsan olvasható, egyszerű nyelvezetű, nem csűri-csavarja.
730 oldalon keresztül mesél egy kiszámítható, fordulatoktól mentes romantikus történetet.
Hiába jó, de miért kellett ennyi oldalba írni?
A történet nehézkes.
Túl sokat akarat bele zsúfolni a könyvbe az írója.
Nagyon el lett húzva és ez már elrettentő az olvasónak szerintem. még nekem is, aki azért olvasok mint a gép.


A karakterekben semmi megkapó nincs.  Szerethetőek és gyűlölhetőek egy bizonyos ideig.
Az az érdekességük, hogy huss egy szempillantás alatt kiderül a rossz karakterekről is, hogy jók is, csak valami miatt lettek gonoszok.
Egy szempontból tetszik is így, mert mindennek van előzménye és miértje.
Megértjük miért cselekedtek rosszul.
Más szempontból viszont idegesített, hogy egy- két jó cselekedet után már nincs kit utálni ,megszűnik a rossz a könyvben mint egy tündérmesében.
Persze a végén szinte mindenki boldog és egymásra talál, ami nagyon giccses, de szerethető.

Ahhoz képest, hogy romantikus, hiányoltam a gondolatokat. Kaptunk történetet, csavart (ami azért kiszámítható)  és magyarázatot, érzelmeket, szenvedést és szerelmet dögivel. De a gondolataikat hiányoltam.

Az elején még tetszett, tipikus volt, de jó.
Tudtam kire haragudni és érdekelt a kislány életének sorsa.
Hogy a rosszak elnyerik-e méltó büntetésük.
Kiderül-e hogy mi miért történt.
Apró kis mozaikdarabokat kellett összetenni a szereplők szemszögeiből.
A közepe felé egyre kevésbé érdekelt már.
A végén meg idegesített a befejezés.
A vége egyszerű és nagyszerű, mint a mesékben és ilyen nincs a való életben!

A borító túl egyszerű, lehetett volna valami látványosabb is.

történet:10/7
 helyszín:10/6
létrehozott világ: 10/-
misztikum: 10/-
szereplők,karakterek megformázása,hitelességük:10/6
érzelmek, romantika:10/7
a könyv hangulata:10/6
a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete:10/7
a borító :10/6
fülszöveg:10/7

Ulpius kiadó
saját
742 oldal
Fordította: László Nóra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék