2013. február 26., kedd

Simone Cave-Dr. Caroline Fertleman: Az okos baba



Gombos Edina fémjelzi a könyv sorozatot. Kíváncsivá tett és el fogom olvasni a többit is.

Külalakra tökéletes. Nagyon szép kis könyv. 
Színes és látványos.
Jó a fordítás is. Egy helyen találtam egy kis bibit.
Babáknál az érzékelést érzékinek írták, ami azt hiszem nem helyénvaló.

Jó a felosztása is.  Szerintem pont a megfelelő szakaszokra bontotta le a babák fejlődését.

Tetszik, hogy olyan interaktív. Vannak benne receptek, ötletek. Leírja, hogy melyik játék mit fejleszt. 
Jelölni is tudjuk, hogy a gyermekünk szerette-e a játékot vagy sem.
Viszont sok újat nem mutatott .
Olyan játékokat mutat be, amit önmagunk is nap mint nap csinálunk, csak nem tudjuk, hogy ezzel fejlesztjük a kicsinket.  Legalábbis én nekem alap, hogy már piciként is beszélek hozzá, mozgok vele, mondókázunk, táncolunk és énekelünk, játszótérre viszem...
Lehet, hogy valakinek ez nem természetes?
Viszont az  a könyv mellett szól, hogy nem pénzigényes.
Nincsenek benne olyan fejlesztők, amikért súlyos tízezreket kellene fizetnünk, hanem otthoni dolgokkal, pár száz forinttal is megoldhatóak, saját kézzel.
Sok az ismétlés, majdnem ugyan azt mutatja be, egy egész pici eltéréssel.
Például többféle sütése (gyömbéres keksz, tortadíszítés, kenyér gyúrás) külön fejezetben, amit szerintem egybe lehetett volna gyúrni.
Pár témában viszont nem értettem egyet a könyvel.
Tudom olyan könyv úgysem készül el sosem, amivel 100%-n egyet értek, csak ha én írom meg.
De attól megkíméllek titeket.

Néhol nagyon merész dolgokra biztat szülőket.
Ilyen például a babahordozás (bevallom én is használtam babahordozó kendőt és imádtuk babámmal).De én úgy tudom, hogy a baba hordozásánál 3 hónapos kortól még nem engedik hogy kifelé fordítsuk, ártunk a gerincének vele, csak jóval később.  És a kendő egészségesebb az újszülötteknek mint a kenguru. De nem vagyok orvos, ők biztos jobban tudnák.
Továbbá és nem szívesen fürdőznék együtt pár hetes csecsemőmmel a fertőzésveszély miatt. 
Később igen, de olyan korán még nem. Most lehet, hogy erre csak én vagyok érzékeny, de nem tenném.
Aztán a baba rugós hintába tevését is túl korainak tartom.
Vagy én nem igazán mernék még bele vágni kicsi lányommal egy közös kenyérsütögetésbe, még magamban sem, nehogy vele.
Tudom minden szülő más, más az ingerküszöbe.Ami nekem horror, másnak természetes és fordítva.Ezek ellenére szépen összegyűjtötte nekünk a könyv egy csokorba, hogy hogyan tudjuk babánk hétköznapjait megszínesíteni, hogy ne terheljük túl és mire figyeljünk a visszajelzéseinél.
Mire vigyázzunk játékok alkalmával, ami veszélyt hordozhat magában.
Összességében nem volt rossz könyv, sőt.
Van, akinek nagy segítség lehet akár.
Látványos és szép kiadás.

Azt hiszem, a pontozást most leegyszerűsíteném, itt nem helyénvaló.
5 pontból 4 pont a könyv.

A könyvet köszönöm a Partvonal kiadónak!
saját, recenzió
208 oldal
 Fordította: Hertendi Márta, Palkóné Tabi Katalin
Partvonal kiadó : http://partvonal.hu/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék