2013. március 5., kedd

A. O. Esther: Elveszett lelkek



Alapjában véve sok jót olvastam a könyvről, szinte mindenkinek tetszett.
Aztán mielőtt elkezdtem volna az olvasását, megjelent egy-két kétkedő és olyan, akinek egyáltalán nem tetszett.
Így kíváncsian kezdtem bele az olvasásába. Kifejezetten szeretem, ha egy könyv megosztó.

Az írónőtől kaptam közvetlenül a könyvet, aki egy nagyon kedves nő.
De igyekeztem azért objektíven összeszedni a gondolataimat a könyvvel kapcsolatban.

Hol is kezdjem? Talán a külcsínnel.
Jó kézbe venni, mert gyönyörűséges a borítója, jó a könyv szerkesztése.
Még arra is gondoltak, hogy könyvjelzőt tegyenek bele, ami manapság nagyon ritka.
Pedig szuper találmány a notóriusan könyvjelzőelhagyóknak.
 Nekem is van vagy tíz, de sosem találom egyiket sem, vagy éppen Danci baba nyúlja le.
Aztán a könyv vége felé, egy igazán nagy meglepetést is kap az olvasó.
Nekem nagyon tetszett.
De nem árulnám el, hogy mi az, aki még nem olvasta lepődjön meg  önmaga is, mint én.
Ennél már csak akkor örültem volna jobban, ha a könyv csokit is rejt.

Hogy miről szól a könyv?
Nagy vonalakban egy modern Rómeó és Júlia történet egy csipetnyi misztikummal és csillagporral, angyalokkal.
A jó és a rossz harca, megspékelve egy érdekes szerelmi szállal.

Nézzük azért bővebben is.
Kicsit zavarosan indult számomra, nehezen helyezkedtem el a történetben.
Már az elején a zavaros közepébe dob, nem lassan adagolja az információkat, nem mutatja be a világot és a lényeket..
Végül azért minden kérdésemre megkaptam a választ, nem bagatellizálta vagy mismásolta el az írónő.

Miről és kikről szól?
Angyalokról, szerelemről, harcról ősi ellenségek között.

Imádom az angyalokat, de ez a könyv merőben más módon hozta el őket.
A világ, amit megkomponált az írónő, más mint a megszokott.
Ami nem baj, de meghökkentő lehet másoknak és talán azért nem szerették a könyvet annyira, mint én és több társam.
Nekem tetszett ez az új megközelítés.
Egy angyal két módon kerülhet le a Földre.
Bukottként vagy alászállhat, de ekkor majdnem halandó lesz, szárnyak nélkül.
Lent a földön is mindkét félnek ugyan az a küldetése, mint Isten országában.
Harcolni a jó vagy a rossz oldalán.
De tényleg ilyen egyszerű a helyzet?
Ki a jó és ki a rossz?

Néhol  találtam számomra apró bakikat, ellentmondásokat.
Például az angyalok magasabb rendűek, többet tudnak, mint a manók vagy tündérek és mégsem ismeri a főszereplő, Sophiel  őket?
Vagy csak nekem magasabb rendű egy angyal, mint egy tündér?

A másik dolog, ami nekem fura volt, hogy néhol eszik, néhol pedig nem a főszereplőnk.
Ha nem kell az életben maradásához, akkor minek eszik?
Vagy elvileg nem halhat meg, de mégis több sebesüléséből éppen hogy csak megmenekül, külső segítséggel.

De ezeknél ki is merülnek a kifogásaim.
Innentől már csak jót fogtok olvasni tőlem a könyvről.

Nem hiszek a szerelem első látásban.
Angyalunknál is az elején hitetlenkedtem, hogy hogyan szeretheti a sötétséget már rögtön.
De meggyőzött a könyv.
Hiszek neki, mert az írónő leírja végül, hogy az elején csak vonzódott hozzá, majd az alakult szerelemmé.
Így hihetőbb számomra egy szerelmi szál, mint a" rögtön, első látásra bele szerettem" kategória.

"De lehet-e bűn az igaz szerelem?" 
"De van-e létjogosultsága a szerelemnek az ellenségek között?
Kérdezi a könyvben Sophiel önmagától, hisz az ellenségébe szeret bele.
Egy világos, a jó oldalon harcoló, csupa szív lányka szeret bele a sötét és gyilkos Elijah-ba.
Vajon tényleg szeretik egymást? Hogy maradhatnak együtt?
Persze így számtalan bonyodalomba bonyolódnak, míg a szerelmük erősödik.
Mindketten fontos dolgokra tanítják meg a másikat.

A könyv így érint pár olyan elemi dolgot, amit az ifjúságnak érdemes elolvasni a szerelemről, az emberek természetéről és arról, hogy valaki nem csupán jó vagy rossz lehet, hanem mindkettő is.
Az éremnek is két oldala van és érdemes mindkét féltől meghallgatni a véleményét, hisz mindjárt máshogy hangzik a beszámoló ha tudjuk, hogy ki-mit -miért tett.

A könyv nyelvezete elbűvölő és magával ragadó.

A történet mesés a maga minden nemében.

Szerettem a szereplőket, de van még mit csiszolni rajtuk, hogy a felnőtt ízlésnek is kiválóan megfeleljen.
A tiniket viszont szerintem 100%-an magával fogja ragadni.

A gonosz a maga titokzatosságával megfogott magának, így nekem a történetben ő volt  a középpont és a kedvenc.
A többi sötét angyal életútja is érdekelne, rájuk is szerfelett kíváncsi vagyok.
Sophiel-en még érdemes kicsit csiszolni. Remélem azért felnő a nehéz feladathoz és nem lesz angyallány létére ilyen gyámoltalan a következő részekben.

Az igazi gonosz, a Mágus nekem nem volt túl ijesztő és eltökélt.
Könnyen legyőzhető volt.
De ennyiben kimerülne a gonosz? Gondolom, tartogat nekünk még a szerző pár meglepetést a következő részben azért.

(" olyan könyvek" )

Erotika.
Szerintem nagyon jól lavírozott A.O. Esther ebben a témában. Felcsigázott, de nem mutatott túl sokat meg belőle, így több korosztály kezébe kerülhet  a könyv.
Nekem nem hiányzott ennél több erotika benne.

Itt had ragadjam meg az alkalmat, hogy bevágjam nektek a második rész borítóját, mert nagyon tetszik .
Remélem azt is szerencsém lesz elolvasni.



A második rész tovább boncolgatja az első kötetben felvetett morális kérdéseket: 
Mi a jó és mi a rossz?
 Ki dönti el, hogy mi számít bűnnek és erénynek? 
Miben rejlik a hit ereje és miként győzhető le a kétely? 
Barátságból lehet-e szerelem, és szerelmesekből lehetnek-e ellenségek?
 Létezik-e kegyes halál, és vajon mit szól a Jóisten, amikor a jók kényszerülnek vérontásra?


Lehet, hogy zavaros lett kicsit  a postom, de annyi minden cikázik most a fejemben, nehéz egy mederbe terelni őket.
Remélem elmondtam minden fontos dolgot, de nem túl sokat, éppen hogy csak figyelemfelkeltő morzsákat.

A könyvet nagyon szépen köszönöm az írónőnek!
Sok sikert kívánok neki és sok-sok megírt könyvet, hogy szárnyalhasson tovább a képzelete.


1. a történet 5/4.5
2. a létrehozott világ 5/5
3.  helyszín 5/4
4. szereplők,karakterek megformázása,hitelességük 5/3.5
5. kedvenc szereplő : Elijah
6. akit a legjobban utáltam : Mágus, kurtizánok
7. érzelmek, érzések,romantika 5/4
8.  erotika 5/4
9. dráma, drámaiság 5/3.5
10. a könyv hangulata 5 /4
11. legjobb jelenet:  Spohiel a manóknál
12. legrosszabb jelenet : Sophiel bélyegzése
13.. a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete 5/4.5
14.. misztikum 5˛/3.5
15.  humor 5/3
16.  kedvenc idézet : 
"De lehet-e bűn az igaz szerelem?" 
-17. kiknek ajánlom,melyik korosztály és nem könyve : 11 éves kortól felfele, a romantikát, az angyalokat és a misztikumot kedvelő nőknek
18.  fülszöveg 5/4
19. a borító 5/5
20.. összességében 5/4


444 oldal
saját, recenzió
Decens Magazin Média



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék