2013. március 15., péntek

J. R. R. Tolkien: J. R. R. Tolkien meséi



Már nem sok könyv hiányzik a teljes Tolkien életműből.
Így nagyon örültem, mikor a Partvonal kiadó felajánlotta a lehetőséget, hogy elolvashassam.
Ezúton is köszönöm nekik a meseszép könyvet.

Mert meseszép a borítója. És a könyvben található illusztrációk is.
Nem színes, hanem szép, fekete- fehérek, ahogy én szeretem.
Mintha szénrajzok lennének, amik a kedvenceim.

Történetét illetően nem gondoltam volna, hogy tényleg mese, pedig benne van a címében is.
Azt hittem amolyan Hobbit féle történetek lesznek a könyvben, de nem.
Igazi mesék.
Na a legkisebbeknek nem olvasnám azért fel, mert vannak benne ijesztő dolgok számukra, de 8 év felett már igazán ajánlanám.
Akár ők is bátran kézbe vehetik, ha tudnak annyira jól olvasni.
Az első két kis rész pont nekik való.
De este felolvasós históriának is remek.
El tudom képzelni, ahogy a gyerekeim csendben fekszenek az ágyikójukba, ropog a tűz és meg felolvasom, mondjuk Kóborló történetét nekik.
Megmozgatja a fantáziájuk és elvonja a figyelmük a napi rossz dolgokról.

Három kis mese és egy regényke  kapott helyet a könyvben egyébként:
Kóborló és a varázsló 
A sonkádi Egyed gazda 
A Woottoni kovácsmester
A levél

A legjobban a Levél című tetszett nekem személy szerint.
Elvont volt és nem gyermeki, de érdekes hangulatot árasztott, volt mondanivalója.
Gyerekeknek szerintem a Kóborló és a varázsló lesz a legjobban az ínyükre.
Egy cuki, pajkos és folyton galibát okozó kiskutya története fura világon történő utazásokkal.

Hogy miért szerettem ezt a könyvet úgy egészében?
Jó volt újra Tolkien világába elmerülni.
Remek kezdésnek a Hobbithoz és a nagyobb lélegzetvételű Gyűrűk urához.
Ha ezeket olvastad már, akkor meg jó nosztalgiázásnak. Visszatekintésnek.
Én kedvet kaptam Tolkien könyveinek újra olvasásához.

Tolkien varázslatos képzelőereje elvarázsolt ismét.
Színes fantáziával áldotta meg a sors, az biztos.
Kitalál egy lényt, egy helyszínt, egy történetet és élővé, színessé varázsolja.
Ötletesek a névadásai, a virágok nevétől kezdve a lényekig, helyszínekig.

A nyelvezete, a szóösszetétele ismerős volt, de kellemes ismerősként üdvözöltem újra.
Milyen meghökkentő szó a telisded-teli, nem?
De aranyos, vicces. És tele van a könyv hasonlókkal.

Igazi kis bohókás könyv volt, ami kellemesen kikapcsolt.
Némi tanulságot is véltem felfedezni a történtek mögött.


1. a történet 5/4
2. a létrehozott világ 5/5
3.  helyszín 5/4
4. szereplők,karakterek megformázása,hitelességük 5/3.5
5. kedvenc szereplő : Bombaldi Toma, 
Pepecs mester 
6. akit a legjobban utáltam : -
7. érzelmek, érzések,romantika 5/3
8.  erotika -
9. dráma, drámaiság 5/3.5
10. a könyv hangulata 5 /4
11. legjobb jelenet: -
12. legrosszabb jelenet : -
13.. a történet párbeszédei,tájleírás,metaforák,nyelvezete 5/4.5
14.. misztikum 5/4
15.  humor 5/4
16.  kedvenc idézet : 

17. kiknek ajánlom,melyik korosztály és nem könyve :  10 év  felettieknek
18.  fülszöveg 5/4
19. a borító 5/5
20.. összességében 5/4


Partvonal kiadó:
240 oldal
saját, recenzió
Fordította: Békési József, Göncz Árpád, Szántai Zsolt, Vándor Judit ·
IllusztráltaAlan Lee

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék