2013. július 2., kedd

Galgóczi Dóra: Megszülethettél volna









Szerettem minden sorát, de sajnos meg kell válnom tőle, mert utazó könyv. Fájó szívvel teszem, mert nekem kell ez a könyv!

Fülszöveg:
Az érzékeny lelkű Csilla gondolatban már számtalanszor átélte, hogy édesanyává váljon. Váratlan sorsfordulatok, felbukkanó elbizonytalanodások, valódi céljainak kutatása közben egyre megtorpant a legfontosabb döntés előtt. Sejti, valahol vár rá még meg nem született gyermeke, és vívódásait a hozzá írt levelekben tárja fel. Meglepő őszinteséggel osztja meg hullámzó érzéseit, melyeket sok leendő édesanya átél, de önmaga előtt is titkol. A sorok mögött válaszok rejtőznek, miért olyan élesen kanyargó az út az álmoktól az új életig.

Sokat nem lehet írni a könyvről, hisz maga sem túl vastag és nehéz visszaadni az író stílusát, a tartalmat illetően meg inkább mindenki maga döntse el, hogy mennyire vág az életébe.

Van egy olyan mondás, amit én előszeretettel hangoztatok is, hogy: 
"A nő két dologra képes mindenáron. Vagy azért, hogy legyen gyereke vagy azért, hogy ne legyen! "
Egy igazi női olvasmány, bár bátran ajánlanám a férfiaknak is, talán így átéreznék, hogy mit gondol, érez egy nő a különféle élethelyzetekben. 
Sokszor csak idő kell és megoldjuk vagy egy szerető mozdulat, egy féltés, esetleg egy kis empátia és mi döntünk. Ne siettessenek vagy pont ellenkezőleg, értség meg, hogy gyermekre vágyunk.
Nőknek alapkönyvnek kellene lennie a könyv olvasásának, gyermekszülés előtt, mert rengeteg okosságot tartalmaz.
Bizony én is alkalmassági vizsgához kötném a babavárást. Ha az autóvezetés előtt vagy a felnőtté érés előtt van vizsgázás, egy ilyen fontos momentumnál miért nincs. Hisz ez a legfontosabb az életben, itt kell a legjobban helytállni. Egy életért leszünk felelősek, aki még gyámoltalan és nem mindegy, hogy vezetjük és fogjuk a kezét az élet rögös útjain.

A forma, ahogy meg van írva meglepően érdekes, de a könyv fő erőssége is, azt hiszem. Nekem nagyon tetszik így, máshogy talán nem fogadtam volna jól, mert bizony nagyon közhelyes tud lenni sorról sorra.

Dóra fantasztikusan ír. Imádtam a hangulatot, amit teremtett és végig visz a könyvön.
Sírni támadt volna kedvem némely soránál vagy magamra ismertem esetleg a következőben.
Fájdalmas, bús, borongós a hangulata, de keserédes.
Egy nőt mutat be, akit sodor az élet, néha elsodorja a lábáról, majd talpra áll. Utána ismét egy kereszteződéshez érkezik vagy buktatóhoz. Dönt, de vajon mindig helyesen dönt-e?
Sokat tépelődik, lejátssza, mikor mi történne, ha a másik lehetőséget választaná.
Nagyon emberséges szereplő, könnyű vele közösséget viselni, szerethető és szerintem nagyon jók a döntései, még ha néha fájdalmasak is.
Tetszik, hogy Csilla mellett több emberi sors szálát is finoman bele szövi, akik máshogy döntöttek, mint Csilla.

A nyelvezete meglepően érzékletes és finom. Árnyalja a mondatokat, finom kis metaforák kapnak helyet benne.
Gyorsan olvasható és nem hajlik egyetlen mondata sem unalomba.






1. a történet: 5/5
2. a létrehozott világ: 5/4
3.  helyszín: 5/4
4. szereplők, karakterek megformázása, hitelességük: 5/4.5
5. kedvenc szereplő: -
6. akit a legjobban utáltam: -
7. érzelmek, érzések,romantika: 5/5
8.  erotika: -
9. dráma, drámaiság: 5/4
10. a könyv hangulata: 5 /5
11. legjobb jelenet: 
12. legrosszabb jelenet : -
13. a történet párbeszédei, tájleírás, metaforák, nyelvezete : 5/4
14. misztikum: -
15.  humor:-
16.  kedvenc idézet : 
"A tudat, hogy ez a kis ember rám, egyedül rám számíthat, és tudod, szinte ijesztő, hogy ennyire szeret, és én így szeretem."

17. kiknek ajánlom, melyik korosztály és nem könyve: nőknek
18.  fülszöveg: 5/5
19. a borító: 5/5

20. összességében: 5/4



Corvin kiadó
utazó könyv
192 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék