2013. augusztus 14., szerda

Kathy Reichs: Virals – Fertőzöttek














Temperance Brennan unokahúga lesz a könyv főszereplője? Azé a Brennan-é? 
Őt imádom!
 Igaz eddig filmben néztem csak, az írónőtől nem olvastam még semmit. 
Nekem kell ez a könyv! 
Naná, melyik nem, ugye? 
Szóval így került a kezemben. Ölni tudtam volna érte. 
Szerencsére a Fumax kiadó volt olyan kedves és rögtön a megjelenésekor elküldte nekem. A polcomon sem árválkodott sokáig olvasatlanul. Gyorsan előrelépegetett az olvasmányi listámon, mert nem bírt várni a sorára.

Nem csalódtam benne.

Ifjúsági könyv, fiataloknak írták, de cseppet sem zavart engem, hogy nem éppen ennek a korosztálynak a tagja vagyok, hanem dupla annyi... Nem butácska. A cselekmény érdekes, a szereplők jók, a misztikus szál is vitte a prímet. 
Élveztem minden sorát.
Néhol volt pár következetlenség, apróbb baki, de tényleg aprócskák. Sokan szerintem simán átsiklottak felette.

A főszereplők 14 évesek, kicsit talán  okosabbak a megszokottól. 
Néhol én is nehezen követtem az okfejtésük, ráadásul meglehetősen tájékozottak voltak hol az egyik, hol a másik tudományágban, így kerek egész, csapatot alkotva. Én meg csak néztem,  bizony ez új nekem is. Miket nem tudnak ezek a gyerekek! 
Irigylem az ütős kis csapatukat, hiszen nagyszerűen kiegészítik egymást. Olyan jó abban a korban bandázni, életre szóló dac és véd szövetséget kötni. Néha visszasírom azokat az éveket.

Na de mit is várunk Brennan unokahúgától? Nem lehet kényeskedő, buta csajszi.( És nem nyomulhat sötét vagy éppen elit csapattal, hanem csakis különc társai lehetnek.)
Szerencsére nem is az, így nagyon megszerettem.
Tory a csapat lelke és esze, de hagy helyet szerepelni a többieknek is. Nem kérkedik híres rokonával, de tanul tőle.
Nem idegesített a hisztijeivel, vagy a beszólásaival. Éretten gondolkodott, bár néha a veszélynek fittyet hányva. A pasis és sulis dolgai is aranyosak voltak, nem volt túllihegve, nem volt csöpögős vagy hasonló. Pont a megfelelő arányban volt, így fiú vagy lány olvasók is gond nélkül kézbe vehetik a könyvet, nem fognak a falra mászni tőle.
Örültem, hogy elmaradt ez egyszer a romantikus szál és pláne a szerelmi háromszög, ami minden könyvben már adott manapság.
A többi szereplő is szerethető, aranyos kis karakter, egy-egy egyedi kis vonással, bár picit sablonosak.
A szülők viszont eléggé le voltak egyszerűsítve, ami megmosolyogtatott. 
Az író annyira bele élte magát a zsenge korba, hogy el tudott szakadni a felnőtt világtól és olyannak látni minket, mint a gyerekek.

A misztikus szál izgalmasra sikerült. Mibenlétéről nem is árulnék el sokat, engem meglepett a kivitelezés, de maga a választás is. Az egyik legnagyobb erőssége a könyvnek. Első körben féltem, hogy túl lesz írva, mert felesleges a történetbe( számomra egy nyomozós történet is elégséges lett volna) . De nem. Nagyon jó érzékkel csak annyit kapunk belőle, ami még optimális, nem többet. Néha billent egy kicsit a történeten, hogy ne rekedjen meg. Néhol pedig kiegészíti csak csupán.


Kiemelném a humort. Valami zseniális. Helyenként hangosan kacarásztam az éles beszólásokon.

Tetszett, hogy a könyv nem nézi butának, a könyvet olvasó gyereket sem. Egyfajta okosságot feltételez róla is, hiszen több szál is fut. Van a misztikus, van a nyomozós és maga a ilág, a gyerekek és az ő életük is.
Így nem unatkozunk.

A könyv hangulata és nyelvezete teljesen megfelelő bármilyen korosztály olvasására, legyen szó 12 évesről vagy 32 évesről.

Igazi nyomozós, izgulós könyv, ami szívesen adok majd a gyermekem kezébe.
És nem mondom, hogy nem fogom újraolvasni. 
És ami nagy talány, hogy vajon sorozat lesz? szerintem egyértelműen az, már csak arra vagyok kíváncsi, hogy mennyire fognak a sorozat részei egybefüggőek lenni.

 


Fülszöveg:

Tory Brennan vérében pezseg a kalandvágy. Nem csoda, hiszen a világhírű törvényszéki antropológus, Temperance Brennan unokahúga.
Tory és tudóspalánta barátai, Ben, Hi és Shelton Dél-Karolina egyik félreeső szigetén élnek, de szabadidejükben a Loggerhead-sziget mocsaraiban és a LIRI Kutatóintézet épülete körül ólálkodnak.
Amikor az intézet titkos laboratóriumából kiszabadítanak egy tudományos kísérletekre használt farkaskutyakölyköt, megfertőződnek a kutya-parvovírus egy kísérleti törzsével.
A titokzatos fertőzés örökre megváltoztatja a négy fiatal DNS-ét és életét. Már nem csak barátok – egy falkába tartoznak. Veszélyesek. Fertőzöttek. A fiatalok tudományos kíváncsiságukat és újdonsült adottságaikat felhasználva egy hidegvérű gyilkos nyomába erednek. A kérdés csak az, hogy képesek-e addig életben maradni, amíg elkapják a kegyetlen ismeretlent.
A könyvet köszönöm a Fumax kiadónak!


1.  történet: 5/4
2.  létrehozott világ: 5/5
3.  helyszín: 5/4.5
4. szereplők, karakterek megformázása, hitelességük: 5/4.5
5. kedvenc szereplő: Hi, Tory
6. akit a legjobban utáltam: -
7. érzelmek, érzések,romantika: 5/4
8.  erotika: -
9. dráma, drámaiság: -
10. a könyv hangulata: 5 /4.5
11. legjobb jelenet: a bál
12. legrosszabb jelenet : -
13. a történet párbeszédei, tájleírás, metaforák, nyelvezete : 5/5
14. misztikum: 5/4.5
15.  humor:5/5
16. kedvenc idézet : 
" Persze tudom, mit kéne tennem. Ha arra vágyom, hogy végre lány barátaim is legyenek, komolyabb érdeklődést kell mutatnom a fiúk, a shoppingolás és a valóságshow-k totálisan sötét szereplői iránt. 
Ha jobban végiggondolom a dolgokat, magányosan jóval több időm jut olvasásra. "

18.  fülszöveg: 5/5
19. a borító: 5/4
20. összességében: 5/4.5

Fumax kiadó: http://www.fumax.hu/
384 oldal
saját, recenziós
FordítottaMarkwarth Zsófia





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék