2013. szeptember 21., szombat

Borbás Edina: Hullámok csapdája














Azt  hét meg a nyolcát (durvább káromkodást nem írnék ki, bár amúgy sem jellemző rám)!
Az éjjel, olyan 1.30 körül csúszott ki hasonló a számon, mikor is befejeztem a könyvet.
Hogy már megint egy sorozat része, és megint nincs befejezés. Sejthettem volna, hiszen rohamosan fogytak az oldalak és semmi arra utaló jel, hogy vége lenne a történetnek. Pedig hittem benne, hogy egy gyors és frappáns dologgal zárják le. De nem.

Így, hogy szépen a végével kezdtem neki, most elmesélem a megismerkedésünk.
Nagyon vágytam egy könnyed, csajos regényre, bár már úgy néz ki, vége a strandszezonnak. Ezt a könyvet pedig strandkönyvnek kiáltották ki. Hogy kinek mit jelent ez pontosan, azt nem tudom. 
Számomra olyan könyvet, amit gyorsan kivégezhetek, nem kell gondolkodnom közben, egyszerű a nyelvezete, semmi probléma, gond nem merül fel a történetben. Végtelenül egyszerű és gyorsan fogyasztható, instant.
Így nálam nem üti meg ezt a mércét!
Hanem jobb könyv annál.
A fülszöveg ígéretesnek bizonyult, bár a borítója miatt elkerültem volna, ha az Álomgyár kiadó nem hívja rá fel a figyelmem. Így Edinától és a kiadótól kaptam egy dedikált könyvet. Meg is ragadnám az alkalmat, hogy megköszönjem!
Hálás vagyok a könyvért.

Tele van humorral, élesen, sziporkázón megírt szócsatákkal. Vicces, könnyed és érdekes szereplőkkel.
Jól szórakoztam a könyv lapjainak forgatása közben. Igazán elszakadtam a jelenleg sötét és hideg világtól (a szavak összes értelmében). Kikapcsolt.
 Klisék vannak benne, de egy első könyves szerzőnél ez megbocsájtható. 
Eredetiséget is csempészet a történetbe jócskán, ami ellensúlyozza a közhelyeket.
A szereplők zseniálisak. Igaz itt is a megszokott elérhetetlen, morcos szépfiú (Dávid) és a naiv, önbizalom hiányos "szomszéd" csajszi ( Arabella) a fő attrakció, tűzdelve rossz és jó szereplőkkel. De szerettem őket. Viccesek, éreznek, a gondolataikba is bepillantást nyerhetünk. Egyszóval a szívembe lopták magukat egytől egyig. Az írónő mindenkire szánt időt, kialakította őket úgy, hogy szerethessük őket vagy ellenkezőleg.
Kaptak mélységet, igazi személyiséget még a kevésbé aktív résztvevők is, akik nyúlfarknyit tettek a történetbe.
Kedvencem Suzy volt Arabella után persze. Fiuk közül Russel lett a kedvenc.
Arabella igazán szeretni való csajszi, akinek a szája akkora, mint a Bécsi kapu. Mindig tud valami szellemeset mondani, még ha éppen ő kapja a bal horgot, akkor is. Viszont naiv és nem mer kiállni magáért, nem tudja, mikor mi lenne a helyes, vagy ha tudja is, nem cselekszik. Jellemfejlődésben nem jeleskedett, de hol van még a történet vége ugye.
Dávid az alfa hím. Sokszor engem is meglepett és nem tudtam mikor játszik, mikor nem.

A könyv nyelvezete tetszett. A fő erőssége az írónőnek a párbeszédekben van. Sok leíró részt nem kaptunk, néhol hiányoltam is, mert csak időnként lopóztak be a könyv lapjaira.
De a húza-vonák, csörték, veszekedések és ál-veszekedéseken irtó jót vigadtam. Könnyed.

Az alaptörténet nagyon tetszik. Leszögezném, utálom a valóság show-kat, nem is szoktam nézni, talán csak az elején indultakat itthon. De azóta nem. Viszont érdekeltek mindig is a kulisszatitkok. Így megvett kilóra a Hullámok csapdája. Sajnálatomra  keveredett még egy szál hozzá. Pedig ezt a fő vonulatot nagyon értékeltem, a másikat feleslegesnek tartom.
Mégpedig a krimi szálat. Részemről felesleges volt bele, elvette a vidámságát és fesztelenségét. A kevesebb néha több elvén kihagyható lett volna. De ez csak a szerény személyem véleménye. Nem is volt túl erősen megírva, nem is volt kifejtve eléggé ahhoz, hogy érdekelt volna. Valahogy a műfaji keveredéseket amúgy sem szeretem.

A borítója az, ami nekem nem igazán nyerte el a tetszésem. 
A könyv viszont több mint rendben volt.

Köszönöm az Álomgyár kiadónak a könyvet!



Fülszöveg:
Arabella a fiatal, életvidám, New York-i zongorista lány, nem találja helyét a nagyvilágban. Úgy érzi, menekülnie kell a mindennapi kudarcok, és legfőképpen az őt érzelmileg kihasználó pasija elől.
Változást akar életében, ezért jelentkezik A nagy kaland című valóságshow-ba; azt remélve, hogy a műsor távol tartja tőle a férfit, aki annyi csalódást okozott már neki. Nem is sejti, hogy a lelkében háborgó hullámok csak még inkább felkorbácsolódnak; harcba kerül önmagával és egy új, nem várt szerelem is megérinti.
A játék egy Genovából induló luxushajón zajlik. A műsor szerkesztői mindent megtesznek, hogy végletekig hajszolják a szereplőket. A kezdeti barátságos légkör hamar átcsap ádáz, gátlástalan vetélkedésbe. A törés Arabella számára is elkerülhetetlen: hamar összemosódik játék és valóság.
A feszültséget fokozza, hogy bűnözők rabolják el a műsorvezetőt, váltságdíjat követelve a show szervezőitől. Az erőszak és a zsarolás miatt az irányítás kicsúszik a stáb kezei közül.
A nézők mindebből természetesen semmit nem vehetnek észre; a show-nak folytatódnia kell!
Borbás Edina valóságshow-ba ágyazott kalandos szerelmi története az olvasót New Yorkból Genovába repíti.
Éld át a veszélyt és a viharos szenvedélyeket!

Idézet:
" Csodálatos, nyúlánk testén minden izom megfeszült, ahogy ívben a víz felé ugrott. Mint egy műalkotás! A sport faragta test a mozgás művészetévé tette azt az embert. "

Kinek ajánlanám? 
Annak, aki szeretne egy jó könyvet olvasni, kikapcsolódni. Könnyed és vicces könyvre vágyó olvasónak kötelező.

Legjobb dolog a könyvben, amit a legjobbnak értékelek benne:
A humor.

Ami nagyon nem tetszett benne, kilógott a legjobban a könyvből:
A krimi szál.

Álomgyár kiadó
recenzió
272 oldal





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék