2014. január 2., csütörtök

Jonathan Tropper Mielőtt végleg elmegyek









Nem tudom, mit vártam a könyvtől, de a címe igencsak ígéretesnek tűnt a fülszöveg kíséretében. Így nagyon vártam, hogy meghozza a posta a könyvet.

A címéről mindig egy zene részlete jutott eszembe, de a borítója ellensúlyozta azért ezt a gondot némileg.

Mindig foglalkoztatott, hogy mi jár a férfiak fejében. Különösen a macsó, rocker pasik fejében.
Drew, a főszereplőnk remek mintapéldánya ennek a típusú pasasnak. Kellőképpen idegesített és kellőképpen megráztam volna jó néhányszor. Az író maga is ilyen típusú lehet, vagy pedig remek karakter építő. Gondolom, az utóbbi inkább.
Ahogy épült a cselekmény kezdtem kicsit megenyhülni főszereplőnk iránt, de még sem tudtam megkedvelni.
Ami nagyban zavart az olvasásánál. Annál jobban semmi sem akaszt ki, mikor valaki flegma vagy érzéketlen, akármi is történjen vele az életben. Nincs kifogás.
Ráadásul Drew magának köszönheti az élete alakulását, senki másnak.
És később is csak keveri a katyvaszt, ahelyett, hogy rendet tenne maga körül.
Makacs, ami nem jó párosítás egy férfi esetében a nemtörődömséggel.
A mellékszereplők sem egyszerű esetek. De hát ilyen az élet. Senki sem fekete vagy fehér.
Így a  nagyszerű ábrázolás, ami a legélethűbb és legnagyszerűbb a könyvben.
Ez az erőssége.
A történések néhol kiszámíthatóak, néhol hatalmas meglepetést tartogattak.
A könyv hangulata is keserű és meglehetősen borús, ami egy esős délutánra megfelelő olvasmánnyá teszi.



A humor nagyon feketére sikeredett, amit nem mindig vettem jó néven. Nekem túl sok volt.
De ettől eltekintve a nyelvezete üdítő és vicces, tele szarkazmussal. Férfias, így főleg nekik ajánlanám olvasmánynak.
Ha úgy érzik rossz az életük, elszúrtak valamit nagyon, akkor meg pláne nekik való könyv. Jó okulás képen.
Nőként is érdekes tanulmány a férfi lét sötét bugyraiból, bár a mi problémáinkhoz képest inkább nyavalygásnak tűnik. De lehet elfogult vagyok. :)
Mivel hamarosan film is készül belőle, rettentően kíváncsi vagyok, ki fogja játszani.

Amit még kiemelnék a könyvvel kapcsolatban, hogy a befejezése valami frenetikusra sikeredett! Jó pár percig hápogtam a könyv felett. Szeretem az ilyen végeket!
Az íróról eddig nem sokat tudtam, de kíváncsivá tett.
Nincs jobb egy olyan könyvnél, amiben a karakterekkel foglalkozott az író. Megalkotja őket, tulajdonságokat kapnak, élővé varázsolta a lényüket. Igaziak, esendőek és érdekesek, mégha nem is mindig jók.
Remélem más könyve is meg fog jelenni hamarosan magyarul, mert remek író!



A könyvet köszönöm a Geopen kiadónak!


Fülszöveg:
Drew Silverről messziről látszik, hogy elrontotta az életét. Valaha dobos volt egy pillanatnyi sikert besöprő rock bandában, de már ez is a múlté. Egy bérházban lakik, ahol mintha kizárólag hozzá hasonló, elvált férfiak tengetnék magányos életüket. Abból csinál pénzt, hogy esküvői fogadásokon játszó zenekarokban lép fel. Ex neje éppen most készül férjhez menni egy férfihoz, akit Silver még csak utálni sem képes. Középiskolás lánya pedig őt tiszteli meg a bizalmával, és bevallja neki, hogy terhes… Jonathan Tropper a New York Times fiatal bestsellerírója, számos sikeres regény szerzője. Ebből a regényéből hamarosan film készül.

Idézet:
-
Kinek ajánlanám? 
Az életigazságokat keresőknek. Főként férfias olvasmány

Legjobb dolog a könyvben, amit a legjobbnak értékelek benne.
A karakterek

Ami nagyon nem tetszett benne, kilógott a legjobban a könyvből.
Túl durva a humor


Geopen kiadó: http://www.geopen.hu/
saját, recenzió
360 oldal
 FordítottaN. Kiss Zsuzsa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék