2015. május 11., hétfő

WOW

Wow! 
Mi jut eszedbe erről a szóról?
Nekem egy új kiadó, ami hamarosan debütál nálunk
Szuper hír ez az olvasó molyocskáknak. Egy kis vérfrissítés elkélt már kiadói berkekben is.
Persze rögtön felbolydult az olvasói társadalom, a bloggerek, a moly...és persze én is felkaptam a fejem.
Íme egy kis mini interjú velük.
Többet  az Ünnepi Könyvhéten június 4-8.között.
Váci utca, 7-es pavilonnál tudhattok meg róluk. És persze ott tudtok majd vásárolni is tőlük, ami a legfőbb.


- Mit tudhatunk rólatok?
A WOW Kiadó egy olyan független kiadó, amelynek vezetője évtizedes könyvkiadói, kiadóvezetői tapasztalattal rendelkezik. A kiadói csapat nem nagy, de annál lelkesebb, tagjai szintén jártasak ezen a területen. Szerencsések vagyunk, mert lehetőségünk van arra, hogy a magunk útját járjuk, olyat, amelyen csak kétféle útjelző tábla van: az olvasók elvárása és a magunk igényessége.

- Sokakat megleptetek a robbanásszerű megjelenésetekkel. Mióta épül, alakulgat a kiadótok?Direkt ez a hirtelen berobbanás és a Könyvhétre való időzítés?
A WOW Kiadót már tervezgetjük egy ideje. És természetesen tudatosan elő is készítettük a megjelenését. Sok közös gondolkodás, majd rengeteg munka előzte meg ezt a látszólagos hirtelen berobbanást. Fontos volt számunkra, hogy olyan időszakban lépjünk színre, amikor talán a szokottnál is nagyobb figyelem irányul az új kiadványokra. A Könyvhét éppen ilyen ünnepe kiadóknak és olvasóknak egyaránt. Remek alkalmat nyújt arra, hogy személyesen is találkozzunk a közönségünkkel.
És itt szeretnénk elárulni még egy titkot, ami szintén tekinthető egyfajta előzménynek. Szűk egy éve működik házon belül a Csipet Kiadó, amely nagyon szép sikerekkel büszkélkedhet a szakácskönyvek kiadásának területén.

- Egy nagy kiadóról beszélünk, vagy pár fős kis kiadóként
kezdtek?
Egy kis létszámmal működő, teljesen független kiadóról van szó. Ennek több előnye is van. Mindannyiunknak szívügye a kiadó, és a munkánk egyben a szenvedélyünk is. Ráadásul így nem vesznek el az információk, sokkal jobban oda tudunk figyelni a közönségünkre is.

- A beharangozó alapján a könyvek New Adult kategóriások. Ezt acélcsoportot célozzátok meg mindenképpen vagy későbbiekben más korosztály, stílus is teret kap nálatok?
Valóban, induláskor kifejezetten ennek a korosztálynak szóló könyvek alkotják a kiadó kínálatának gerincét. Nagyon örülünk, hogy szeretnek olvasni, és keresik az igényesebb regényeket is. Azt gondoljuk azonban, hogy ezek a történetek nemcsak egy szűk korosztálynak szólnak. A könyves szakma kategóriákban gondolkodik, de az olvasók – amennyiben nekik tetsző regényekkel találkoznak – minden további nélkül átlépik a korosztályi határokat. Ezért sejtésünk szerint már az induláskor megjelenő regények is széles közönséghez fognak eljutni. Határozott elképzelésünk van arról, hogy továbbiakban miként bővítjük majd a kínálatunkat, de mindig azt fogjuk előtérbe helyezni, hogy mennyire igényes, szórakoztató, szerethető az adott könyv.

- A friss írópalánták reménykedhetnek? Adtok ki később magyar írók tollából származó történeteket is vagy inkább a külföldi írók lefordítását és kiadását vállaljátok?
Az első hat regény meg is adja erre a választ, öt külföldi szerző mellett van egy magyar elsőkönyves írónk is. Szeretnénk, ha minél több igényes, sok olvasót vonzó magyar regényre találnánk.

- Lehet nektek ajánlani elfeledett, be nem fejezett, esetleg magyarra még nem fordított nagy kedvenceket is?
Nyitottak vagyunk. Szívesen látjuk a javaslatokat, legyen szó akár külföldi, akár magyar író művéről.

- A borítóitok tetszetősek, mutatósak. Megtartottátok az eredetiket vagy saját borító tervezővel dolgoztok?
Saját tervezővel dolgozunk, mert a borító nagyon fontos része a kiadó arculatának. Egyedi, jól felismerhető stílusra törekedtünk, és úgy gondoljuk, ezt maradéktalanul sikerült is megvalósítani. És nem csak mi szeretjük a kifejezetten a magyar kiadásokhoz született könyvborítókat. A külföldi szerzőink közül már többen visszajeleztek, hogy mennyire tetszik nekik ez a „csomagolás”.

- Mik a terveitek a jövőre nézve, a sok izgalmas könyv kiadása mellett?
Hamarosan indul a honlapunk is, amelyből ki fog derülni (és ez talán már a Facebook-oldalunkon is látszik), hogy szeretnénk felépíteni egyfajta összetartozás-érzést. Olyan honlapot és Facebook megjelenést tervezünk, amely nemcsak a könyvek bemutatásáról szól. Akkor lennénk elégedettek, ha a közönségünk tagjai megosztanák velünk az őket érdeklő témákkal kapcsolatos véleményüket, ha beszélgetnénk egymással. Ha már azért is érdemes lenne a felületeinkre látogatni, mert azok érdekesek, és mindig tartogatnak meglepetéseket. És nem titkolt szándékunk, hogy személyes találkozókat is szeretnénk szervezni olvasóinkkal, ahol beszélgethetünk egymással a világ dolgairól.
Még egy fontos dolog, amiben jelentősen eltérünk a többi kiadótól, és ami szintén azt a célt szolgálja, hogy közvetlen, személyes kapcsolatban állhassunk az olvasóinkkal. Nem leszünk ott a nagy pláza-könyvesboltokban. Könyveinket a kis, független könyvesboltokban, és interneten, közvetlenül tőlünk lehet megvásárolni. 



                             Calia ReadSzétcsúszva

Naomi Carradine vagyok.
Hat hónapja még boldog voltam.
Egy hónapja diliházba zártak.
Tegnap Lachlan meglátogatott. Megcsókolt. És azt mondta, kezd elmenni az eszem.
Órákkal később Max belopózott a gondolataimba. Emlékeztetett arra, hogy nem vagyok őrült, és hogy szüksége van a segítségemre.
Néhány perce, amikor próbáltam összerakni a múltamat, még távolabb sodródtam a valóságtól.
És most… mindenki azt hiszi, megbolondultam. De tudom, hogy ő létezik, és kellek neki.
Te hiszel nekem?


                           Duba Gábor: Szabadon foglak
A nevem tudták, az arcom ismerték. De csak én tudtam, ki és mi van mögötte.
Csak azért illeszkedtem be mindenhol, hogy ne lássák, valójában kilógok a többiek közül. Másként gondolkodtam és másként láttam a világot, mint a többi 18 éves.
Egy nap mégis rátalált valaki a hozzám vezető útra. Mindent nekem adott, és aztán el is vette tőlem.
A sokkból megértettem, hogy minél több olyan pillanatot kell megélnem, amely éppen akkor jó, eltalál, felráz vagy rendbe tesz.
Minden ajtón benyitottam.
Fű, pia, menekülés, bulik és új barátok az életemben: egy domina, egy leszbikus lány és egy díler. Feszíteni akartam a húrt, nem féltem semmitől. Hajtott a kíváncsiság, meg akartam tudni, ki vagyok igazán.
És most itt van ez a férfi. Ideküldték nekem valahonnan, hogy elvegye az önkontrollomat, és cserébe megkapjam önmagamat.
Szinte az apám lehetne, és mégis… Tudok annyit róla, ami ahhoz kell, hogy még többet akarjak.
"A férfiak sokszor azt hiszik, mi nők csak lélekből vagyunk összerakva."


                                                  Amanda Maxlyn: Mi lesz velem?

Az élet olykor tréfát űz velünk.
Négy év óta mindenki csak a végzetes betegségben szenvedő lányt látja bennem.
De nem vagyok hajlandó sírni.
És feladni sem fogom.
Egy komoly kapcsolat a legutolsó dolog, ami mostanában szóba jöhet nálam, de a Parkerrel töltött éjszaka felforgatja a világomat. Ő kitartó, és tudja, mit akar. Engem.
Nem bánik úgy velem, mintha törékeny lennék.
Ám sejtelme sincs az igazságról, én pedig még nem állok készen arra, hogy bevalljam neki.
Mert mi van, ha ez mindent megváltoztat?
Tizenhét éves voltam, amikor az életemből tragédia lett.
Huszonegy, amikor rám talált a szerelem.
Aundrea McCall vagyok. Ismerd meg az utat, amit végig kell járnom.


                                             Cassia Leo: Fekete doboz 
Magával ragadó történet, tele titkokkal, rejtélyekkel és meglepő fordulatokkal.
Főszereplői megállíthatatlanul sodródnak egymás felé:
Egy 19 éves lány, aki meghalni indul Los Angelesbe, mert úgy érzi, képtelen tovább megbirkózni a betegségével és a múlt tragikus árnyaival. A családja semmit nem sejt a tervéről.
Egy 21 éves fiú, aki sötét titkokat rejteget. A lelkét nyomasztó terhek mégis szelíddé, szeretettel telivé tették. Keserű gondolatait csodálatos dalokban fogalmazza meg.
A Fekete doboz, amely nemcsak egy különleges dal, hanem egy könyv címe is. Ráadásul tényleg létezik egy fekete doboz, de senki nem tudja, mi van benne, és hol van a kulcs, amelyik nyitja.
Bár nem sejtik, ők hárman nem először találkoznak, de most a sorsuk elkerülhetetlenül, véglegesen összefonódik. Újabb és újabb titkokra derül fény, s a múlt rejtélyei lassan átadják a helyüket az elfogadásnak, a megértésnek… és végül talán a szerelemnek.
"Úgy akarom élni az életemet, ahogy én akarom, nem pedig úgy, ahogy mindenki más szerint élnem kellene."

                              Kim Karr: Kötődés 

Dahlia London lelkét apró darabokra törte egy kegyetlen tragédia. Úgy érzi, a szerelmével együtt a boldogságtól is búcsút kellett vennie. Örökre.
Hiába telnek az évek, a szomorúságot nem tudja maga mögött hagyni. Ám amikor megbízzák, hogy készítsen interjút River Wilde-dal, a The Wilde Ones zenekar frontemberével, akiért egy régi, véletlen találkozásuk óta titkon rajong, mindketten lángra gyúlnak. Minél több időt töltenek együtt, annál jobban elmélyül a kapcsolatuk. Dahlia végre elhiszi, hogy megtalálta a lelki társát.
A gyász és a folyton kísértő múlt azonban ismét a felszínre tör. Vajon elkezdődhet-e így kettejük közös jövője? Vagy az élet még tartogat elképzelhetetlen fordulatokat?
A sorozat különös történettel indul, tele fájdalmasan felkavaró és lüktetőn izgalmas dallamokkal, akárcsak az a kétarcú zenei világ, amelynek kulisszái mögé bepillanthat az olvasó.
"Álmodj, mintha örökké élnél, és élj úgy, mintha ma meghalnál."


                Penelope Douglas: Szívatás
A nevem Tate. Valamikor ő is így hívott. Most viszont szóba sem áll velem. De békén sem hagy.
Régen a legjobb barátom volt. Aztán egyszer csak ellenem fordult. Mindennap megkeserítette az életemet. Elérte, hogy megalázzanak, kirekesszenek, pletykáljanak rólam. A szívatásai egyre kegyetlenebbé váltak, szinte belebetegedtem abba, hogy folyamatosan meneküljek előle. Még Franciaországba is elmentem egy évre csak azért, hogy elkerüljem.
De mostanra elegem lett a rejtőzködésből. Talán ő nem változott meg, de én igen. Itt az ideje, hogy felvegyem vele a harcot, és visszavágjak neki.
Többé nem hagyom, hogy terrorizáljon.
Harc, titkok, múlt és jelen. De mit hoz a jövő? Hova vezet Tate és Jared szenvedélyes kötéltánca? Minderre választ ad a sorozat első kötete.

3 megjegyzés:

  1. Annyira gyönyörűek a borítóik, csodás tervezőjük van :) A könyvek is jónak tűnnek, főleg a Szíavatás című. Remélem berobbannak. Jó volt az interjú, örülök, hogy "mikrofonvégre" fogtad őket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. *Szívatás... egyszer megtanulok írni is :)

      Törlés
    2. Szerintem is gyönyörűséges, nem tucat borítók!:)
      Én nem is tudnék kiemelni egyet sem, mind érdekel...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék