2015. november 22., vasárnap

Lakatos Levente Barbibébi




Egy ideje adós vagyok ezzel a bejegyzéssel. Húztam-halasztottam az olvasását és a post megírását is. Valami/valaki mindig közbejött.

Hát van az úgy...
Kicsit lemaradtam az ideális trendtől és csak most kerítettem rá időt, hogy Levente sikeres könyvét, mely ifjúsági íróvá avatta, elolvassam. Fogadkoztam is, hogy nem fogom elolvasni. Sok hideget kapott, így féltem tőle. Mit hideget, egyenesen fagyos volt néhol a fogadtatás.
De bizony kár volt. Nem olyan szörnyű könyv ez. Miért lenne rossz? Szerintem sokan nem értették a könyv lényegét. Szórakoztat? Igen. De nem ez a lényege, hanem elferdíti a magyar valóságot, a celeb világot, az ifjúság bűnben tobzódó életmódját. Így is kell olvasni. Nem szépirodalmi mélység. Nem kell komolyan venni, hanem mögé nézni. Bíz, ez görbe tükör.

Egy kislány, ki dívává válik és rombolja önmagát, környezetét. Görbe tükör a sekélyességnek, a mai ifjúságnak, akik önzők és csak önmaguknak, a sztárrá válásnak élnek és mi fontos körülöttük, a barátok és család, azt nem veszik figyelembe.
A "nagy magyar valóság" eltorzítása.

Barbibébi vagy Barbi egy önimádó, romboló életmódot élő nő vagy inkább annak kinéző kislány, kit lehet utálni, elítélni. 
Ilyen szempontból tökéletesen megálmodott karakter. Utáltam is rendesen. 
Majd lassan azt vettem észre, hogy részvét támadt a szívemben.
Krisz szintén egy őszintétlen, álságos barát. Aki önmagáért él.
De mindegyik szereplő negatív karakter inkább. Ám mögöttes van bőven. Mindenki kicsit más, mint a nyilvánosság előtt. Mindenkinek van titkolnivalója, sötét múltja, megbánt tettei, "nem úgy gondoltam" pillanatai és van egy jó énje is, miérteket is kapunk, bánat és megaláztatás is van mindezek mögött...



Ami gyenge lábakon áll, az a nyomozás, a rendőrségi munka, a pszichológus és a kerettörténet.
Lett volna mit csiszolni rajta. De első könyve az írónak, aki piszokul fiatal volt, mikor megírta. A nyelvezete is idő közben sokat csiszolódott, hiszen több mostani könyvét is olvastam. De ígéretes kezdés volt. 
Tetszett a vége a történetnek, a videós megoldás. Voltak nagyon jó kis pillanatok is.
Viszont a karakterek mélysége, a sok nyafogás, hiszti és ál-hiszti is elég fáradt volt néhol. Na meg én is tőle. Kellett pihentetnek több soron. Pedig olvastatja magát és izgatott a rejtély. 
A könyv amúgy hullámzó. Néhol rohan a cselekmény, sorra jönnek a történések, néhol pedig túl sok a picsogás, amitől vontatott lesz, túlságosan lelassul. 



Az erotika része izgalmas lehetőségeket rejtene, de csak apróbb részleteket kaptunk belőle. Egy kis ízelítő, levente későbbi munkáihoz, trenírozás.
A romantika vagy a romantikának álcázott, annak érzett, de messze nem szerelmetes részek többségében voltak.

Alapjában véve nem volt rossz könyv. 
És hamarosan jön a folytatás. érdekes lesz olvasni a fiúk-lányok sorsát évekkel később, és persze Levente írói fejlődését is!


Fülszöveg:
Magyarország legnépszerűbb popsztárja kidobja aktuális barátnőjét. Barbi élete a siker, a pénz és a csillogás. A szakítás után egyre mélyebbre süllyed, míg egy hétvégi buli után szándékosan elgázolják.
A sokktól emlékezetkiesése lesz, szinte mindent elfelejt botrányos múltjából. Siófokra menekül az őrjöngő média elől, ahová legjobb barátja, Krisz is elkíséri. Krisz nem bocsátotta meg Barbinak, hogy kifecsegte féltve őrzött titkát – hogy a fiúkat szereti. Mégis segít neki, együtt nézik végig Barbi régi videóblogjait, hogy rájöjjenek, ki akarhatta megölni. És hogy szembenézzenek eddigi önmagukkal, és eldöntsék végre, mit is akarnak kezdeni az életükkel – és persze a két siófoki szépfiúval, akiktől könnyebb elolvadni, mint a tűző nap sugaraitól.

Idézet:
A szerelemben a veszély a lényeg. Az, hogy kiszámíthatatlan legyen, és érezd, hogy bármelyik pillanatban belepusztulhatsz. 

ulpius kiadó
566 oldal
saját példány

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék