2015. december 4., péntek

Finy Petra A fűszerkatona



A könyvet egy nyereményjátékon kaptuk Dancival a Cerkabella kiadótól! 
Gyorsan meg is érkezett!
Danci alig bírta megvárni, hogy kinyissam a csomagot.
Rögtön meglepett mindkettőnket a méretével és az érdekes illusztrációjával. 
Hatalmas nagy könyv és nem kisbabás képek találhatóak benne Danci szerint.
Ebben egyet is értettünk, hiszen szépséges, finom képek tarkítják a könyvet, mint a festmények. 
A mesék sem szokványosak, de időtállóak. Ezért ajánlanám 2 éves kortól akár 14 éves korig is. 
Ám  én is szívesen olvasgattam magamban, mikor a gyerekek aludtak, pedig a zsenge korból alaposan kiléptem már. Szerintem felnőtt olvasónak is szórakoztató, bár lehet kicsit infantilis vagyok.
A mesék színesek, álomszerűek, tanulsággal tarkítva, van tartalmuk rövidségük ellenére. Apropó rövidség, nem túl hosszúak a kis történetek, így képesek fenntartani a gyerekek érdeklődését. 
Ha kevés, vehetünk még egyet belőle, mint a bonbonból..
Nem olvastam még Petrától semmit, így nincs viszonyítási alapom, de bevezetőnek tökéletes. Ezentúl keresni fogom a köteteit.
Egyedi képzeletvilága van. Mint egy népmese, csak modernebb.
Szerencsére nem jellemzi a mostani divat szerinti kitárulkozás, csúnya beszéd, bizarr élethelyzetek.
Dancival nem sorban olvasgattuk őket, hanem felolvastam a címeket és ő döntötte le, mikor melyik következzen. A tündéres és állatosok kerültek főleg előtérbe és lettek kedvencek. 
A szisztéma, ami szerint csoportosítva vannak, érdekes.
Az ára is meglepő, de miután lapozgattuk, megértettem. Jó minőségű papírból készült, fényes lapokkal, olvasható betűmérettel, jó nagy alakban.
A polcunk éke lesz, amire mindenki felfigyel, mert kitűnik a többi könyv közül(és nem csak a nagyságával).

Danci jellemzése a mesekönyvről.
- Anya, ez nem kisbabás könyv. Olyan nagylányoknak való, mint én(4 éves), mert felnőttes.
A képek érdekesek. A mesék furák kicsit, de cseppet sem unalmasak. Van, ami nem igazán lett a kedvencem, de húginak biztos jó lesz. Én maradok a tündéresnél. Újra olvassuk a...

Köszönjük a Cerkabella kiadónak!

Fülszöveg:
Hol fakad a fiatalság forrása? Mit ajándékozott a citromtündér az embereknek? Mivel jutalmazta meg a jaguáristen a piaci macskát? Hogyan szelídítette meg a szerelmes lány a vad halakat? Mi a rizsszellem titka? Miért van a rénszarvasoknak angyalszárnyhoz hasonló agancsuk? 
Finy Petra hét földrész ősmeséit írta meg e kötetben. A mítoszok világát idéző történetekben istenek, varázslók, tündérek, szerelmesek, különleges állatok mesélik és teremtik újra a világot és teszik mindezt fanyar bűverővel. 
A kötetet Szegedi Katalin illusztrációi avatják igézően fenségessé.


Cerkabella kiadó
72 oldal
Illusztrálta: Szegedi Katalin

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Címkék